Monday, May 26, 2008

助理纏傳媒 曾特首好嘢!

記得911之後不久,花旗國國會通過佢哋嘅「23條」Patriots Act。當時,有好多從事電腦保安、通訊加密嘅研究員,被花旗國政府瘋狂調查。如果唔肯為政府效力,堅持獨立運作,花旗國政府就會用盡辦法終止研究員嘅工作。

唔肯就範嘅研究員,惟有放棄美籍。不過喺花旗國政府眼中,放棄國籍,精神上等同叛國,有十年唔畀返花旗國。

今日同大家分享,花旗國政府如何處置放棄美籍嘅人,係因為上個禮拜五,我做咗次客席講師,內容係講公關危機管理。當日我話,危機會否變成公關災難,視乎製造危機嘅人,大家對佢嘅預期係點。

控制社會預期


早前艷照事件,雖然啲女角喺照片中動作差唔多,但最後社會對佢哋嘅反應就非常唔同。有個女角,大家見到佢啲艷照時只會話:「好激!不過睇佢以前嗰種敢作敢為嘅個性,都算係預咗。」另一個女角,大家就會話:「乜佢唔係小朋友嘅偶像咩?上次影到個膊頭,已經出疹有allergic reaction,今次咪大鑊!」

所以公關危機管理,除咗發生壞事後嘅反應重要,仲要事前不斷控制社會嘅預期,即係expectations management。

講咁耐,入正題。上個禮拜,政府新搵番嚟嘅局長助理中,有民建聯嘅副主席蘇錦樑,被揭擁有加拿大國籍。我同大家一樣,一向對民建聯嘅預期,係佢哋愛港愛國。我覺得,如果你話有外國國籍,民建聯嘅人就連搭巴士都唔想同你同一部。

睇冰球學政治

現在搞到,如果有小朋友問我:「點樣先至學到民建聯愛港愛國嘅嗰種愛?」我會答:「好似隔籬屋嘅叔叔一樣,放工搵完二奶姐姐,買紮花番屋企,跟住話好愛老婆囉!」

不過我都好佩服蘇錦樑。好多時,香港人移民外國唔會入鄉隨俗。估唔到佢居然學會加拿大人最喜歡嘅冰上曲棍球。

喺冰球裏面,除咗睇入球刺激,仲有睇一樣叫做 body check嘅嘢。即係一個球員以高速撞到第二隊嘅球員,令對方頭破血流。

作為傳媒,就算冇能力將球射入政府隊嘅龍門,不過都body check咗「冰球蘇」。因為政治助理嘅出現,傳媒已經唔挑戰政府政策。助理纏傳媒,冇人鬧政策,功效已展現,曾特首好嘢!

2 comments: