Monday, March 02, 2009

花旗早已國有化

呢排,孫柏文見到花旗國同前宗主國嘅領導,都因為好唔好國有化啲銀行而頭痕。可能因兩國國民都仲覺得,列根同戴卓爾夫人將國有企業私有化好掂,就算今時今日已經係左黨執政,都唔敢高姿態玩國有化。

睇營運權見真章


不過講真,國有化、私有化應該係好多被政客、無知者用錯嘅經濟學詞彙當中,用得最錯嘅表表者。好多人認為,只要普羅大眾手上有某間公司嘅股票,嗰間公司就算係「私有」。如果政府擁有嘅企業,政府賣股出去,就算「私有化」。例如當年特區政府將港鐵(066)上市,就話係「私有化」。

其實,私有化嘅神髓,就係政府唔再控制公司嘅營運,將營運權還番畀普通人。點解要放棄營運權,又要將股份賣出去?冇股權,有錢賺時都冇得袋,普通人又點會有心機經營?

咁即係點解?即係只要一間企業嘅營運權喺政府手上,就算政府冇股權,其實都係「國有」。即港鐵仲係國有,政府委任超過半數董事嘅港交所(388)亦係國有,而賣斷營運權嘅領匯(823)就係真正嘅私有化。

乜都干涉仲唔係

用同一指標,就算政府唔做佔過半數股權嘅股東,唔插人入董事局,其實花旗銀行已經逐步被國有化。

多都唔講,高層搭乜交通工具去見人都要干涉,啲員工嘅薪水都要控制,辦公室裝飾都要話乜嘢可以裝乜嘢唔可以時,國有化咗啦!

No comments:

Post a Comment