Tuesday, January 16, 2007

用 E-trade 去買白銀


In this piece, I recommended buying SLV ETF through E-Trade. In view of recent developments, I strongly urge ALL to get their stock positions out of E-Trade.

I am exceptionally uncomfortable with that brokerage house right now.


--------------------------------

今日,我相同大家講點樣買白銀 。大家都知道
孫柏文最喜愛投資項目,唔係股票白銀

建議買入:白銀

目標價:每盎斯120美元

年期:至到2016年3月6日


大家都知道,
孫柏文重複又重複咁叫大家買白銀嘅時候,要購買實貨而如果大家怕將一嚿白銀擺屋企,又嫌保險箱倉租貴,絕對可以考慮花旗國上市白銀基金,Silver ETF Exchange Traded Fund。

因為
個基金,可以好似股票一樣買賣,而大家每一次向基金買一股,佢哋就要買十盎斯白銀。基本上,大家每年要百分之一嘅管理費當倉租,不過如果大家相信白銀可以升到120美元盎斯,大家絕對可以考慮買個基金。基金股票編號係 SLV

最後,大家可能會問:「究竟用邊一個股票經紀好?」作為一個特區投資者
,大家可以考慮用我用開股票經紀 E-trade。其實,我都用佢哋好多年,Margin、炒輪都問題所以大家不妨考慮用E-trade。

18 comments:

  1. Hello, about the SLV ETF, it is already US$146. Is it still a good price to buy?

    -Luffy (new blogger)

    ReplyDelete
  2. 柏文兄:
    可否告訴我怎樣找到E-trade,可否將他電話告訴我地,或告訴我那處有實物白銀買,
    謝謝!
    忠實讀者,dodo

    email: dodochan111@yahoo.com.hk

    ReplyDelete
  3. 孫先生:
    請問如果想買白銀實貨, 可從那些途徑呢? 還請先生指引!

    supertoeking@gmail.com

    讀者
    郭先生敬上

    ReplyDelete
  4. 買實銀吧,一舊舊當lego咁玩唔知幾過癮,大家可以買長城銀條,係中環中銀有得賣,即係大華銀行邪對面個間,每條十兩

    ReplyDelete
  5. 除了先前的實銀外,小弟對買賣金銀美股也有小小心得 ,有問題可以提出來,睇下幫唔幫到心

    ReplyDelete
  6. 孫先生:
    我想隨時買入或沽出白銀,請問是否有以港幣結算的"紙白銀"賣? 如有的話,請提供聯絡方法,謝謝!
    隨著美國的次按問題,人人都擔心美元會貶值,依孫先生估計,美元會貶值到什麼程度?
    忠實讀者,Joyce

    ReplyDelete
  7. 我係上面既"Anonymous",你意思係你想「炒」白銀?
    白銀都有得炒既,但就唔好幫襯銀行,因為個spread太大了,你真係想炒既話就reply,可以比多少少資料你,不過想提醒你,白銀好難炒,可以話完全無路捉

    ReplyDelete
  8. please send the information to 3c3chk@gmail.com

    Thanks

    ReplyDelete
  9. Hello, I found that there is 999 silver bar 999 Silver Bar traded at 10 tael under bank of china, is this same as what you mentioned ?

    Pls help.

    thanks.

    rs488@hotmail.com

    ReplyDelete
  10. 我係上面既"Anonymous"

    一次過回應版友既問題
    1)就是中銀的十兩銀條
    2)短抄可以幫親賭王新旗下的公司www.successbullion.com, 這公司比較其他艇仔好d,而且可以小炒(黃金十安士,銀500安士),不收佣,有模疑account試玩

    我在些要聲明,金銀短線抄買是高難度高風險行為,無經驗者請三思而後行,我亦和success無任何關係,只是以事論事

    ReplyDelete
  11. 中銀既十兩銀條, 成日都冇現貨, 咁究竟邊度有得買實貨? 香港真係好難搵.....

    ReplyDelete
  12. how about Silver Zero Cert (7120HK)?

    Maturity 3yrs , spread seems small , long only

    ReplyDelete
  13. If you buy warrants, why not buy london silver instead? At least no transaction fee!

    ReplyDelete
  14. I've been using E*trade for 10 years, which e-brokerage will be as good (easy to open account in HK, transfer money, web technologies wise...)? please recommend.

    ReplyDelete
  15. 孫先生,
    我都認同銀價大落後!
    所以幾年前開始買銀, 不過是民國時期的中國銀器! 原先本想買銀條的, 但無意間發現銀器除了白銀的原料值外, 還包括時間值,工藝值...., 遠較銀條來得有內涵, 所以幾年間不停地買入! 現在我還設有網站介紹及展出我部份的銀器, 請問孫先生不知這算不算是投資實銀?
    www.chinasilvers.com 這是我的網站,有時間孫先生可去看看!

    你的銀痴讀者上

    ReplyDelete
  16. Hi, I have a lot of china panda silver coin (1 oz) ,如有興趣可contact me to ask any information.
    my e-mail add : understanding21@yahoo.com.hk

    ReplyDelete
  17. Hi Pakman,
    why you leave apple daily, which company you are going. How to see your advice in future.
    Best regards,
    Ken
    My email : ken_ng09@yahoo.com.hk

    ReplyDelete
  18. 你好~

    想請問一下, 除了KITCO外, 還有其他方以購買白銀實物嗎?

    謝謝~

    我E-MAIL係: ichow801@gmail.com

    ReplyDelete