Thursday, July 26, 2007

次按危機?信貸危機!港股點炒?

喺特首曾蔭權眾多花名中,例如「煲呔」、「政治家」、「當奴」等,孫柏文覺得最親 切嘅,就必定係「聖誕權」。當年,香港從殖民身份被祖國解放,啱啱遇上亞洲金融風暴。就喺風暴嘅第一浪,當時嘅財政司司長曾蔭權,預言特區將會喺97年聖 誕前,冇事。「聖誕權」呢三個字,絕對係我哋嘅集體回憶。

咁點解「聖誕權」對我最親切?因為作為一個財經口水佬,一個成日都估錯嘅財經口水佬,每一次聽到 「聖誕權」呢個花名,就會令我知道,就算估錯嘢,有一日都可以翻身。

不過,如果大家再諗深一層,曾司長作為政府官員,就算知道自己講嘅嘢錯硬,除咗可以話 「好快冇事」之外,又有其他選擇咩?

做財長真難

今日分享呢個睇法,就係因大前晚,我睇財經台CNBC,見到花旗國財長 Paulson接受訪問。財長被問及關於滙率問題嘅時候,又再一次用「強美元、強美元」呢個模範答案作答。

最弊就係,電視中嘅財長就話「強美元」,不過喺 電腦螢幕當中嘅美滙指數,就挑戰歷史新低位,仲要一跌穿低位就無底深淵。只可慨嘆一句:「做財長真難。」分分鐘瞓唔着覺。

跟住前晚,CNBC就請咗管理全 球最大債券基金,被稱為bond king嘅Bill Gross做訪問。首先,大家要知道Bill叔唔係好似我咁,鍾意譁眾取寵,佢係一個用字非常小心嘅人。不過前晚,佢就話花旗國公司出嘅高息債券(即係比 較牙煙嘅債仔),已經發生黎克特制8.0級地震。好多投資銀行幫客出債券,根本完全無人問津。

信貸現斷層

情況就好似97年。 當時泰銖已經貶咗值,不過「講關係」嘅投資銀行百富勤,就好似今時今日啲花旗國投資銀行一樣,應承幫一間收印尼盾嘅雅加達的士公司發美元債。點知賣唔去,百富勤要自己硬食。之後,印尼盾大幅貶值,間的士公司還唔到美元,百富勤就咁執笠。

當然,百富勤呢啲中間人執笠,就連冇事嘅公司都會有事。因為好多公司常要借錢去填舊債,只要一發唔到新債,就會出現信貸斷層危機,Contagion就係咁嚟。問題就係,每一次出現信貸危機,聯儲局就會減息,不過正當美滙指數徘徊喺 就跌落無底深淵嘅水位,又可以點?

最後,大家可能會問:「花旗國出現信貸斷層危機,特區股市會點?」只要祖國大水喉仲係對住我哋,當然仲係長升長有啦!

1 comment: