Thursday, April 26, 2007

王晶 vs BT洪流

王晶先生在電影文化界常被視為二流甚至下流,但我哋唔可以否認,香港人睇佢嘅戲,係會被牽引出喜怒哀樂,呢種能力非一個二流或下流嘅人能夠做到,但佢就有呢種能耐。

王晶作品之所以咁成功,係因為佢嘅電影就係一塊照妖鏡──將香港人最醜陋、最矛盾嘅一面,赤裸裸咁呈現出來。孫柏文都 好似大家一樣,對佢嘅認識,係從電影中佢嘅角色而來,例如老千片中嘅老奸巨滑,或者係追女仔系列中嘅好色之徒,但幾日前,我有機會親睹一面,仲係要做番佢 自己──漢傳媒(491)股東特別大會上,佢以漢傳媒行政總裁嘅身份出席。喺記者發問時間,我好想將心中對於傳媒、對於創意工作嘅問題,問吓呢位前輩。

因 為早前我去立法會,出席3億元電影基金嘅諮詢會,提出目前創意工業面對科技洪流,一個工業如果需要資助先可以生存,不等於呢個工業嘅products根本 冇人要咩?與此同時,政府卻話,要揼水拯救,等同鼓勵後生仔入錯行,到時基金彈盡,呢班入錯行嘅後生仔更加死路一條。當日我喺立法會見到十一個電影人,但 無論佢哋嘅聲線及語氣幾咁積極肯定,但最終都係話,「最重要係政府立法打BT。」所以,我想知王晶呢位喺商業上咁成功嘅前輩,點睇個創意工業,於是就問 佢。

為股東 乜都試

王晶話:我會繼續拍劇拍電影。不過,我覺得拍電影已經冇得做,咁啲劇集同電影會唔會有product placement?王晶:有諗過,為咗股東利益,乜都要試。對於佢嘅積極、開明態度,我都有幾分感動。呢個時候,王晶又補充:我哋主攻大陸市場;大陸市 場龐大,我哋唔可以一條橋食到尾。一個香港藝人無論喺呢度有幾紅,過咗長江以北可能已經唔出名;去到黃河以北,啲人仲以為

唔再用video形式

講到呢度,我忍唔住問佢有冇作品通唔過審查。佢話:未試過,不過為咗股東利益,如果覺得過唔到,會喺度橋嗰陣時決定唔做。

而事實上,王晶過去嘅作品,已經證明佢好夠膽在審查制度下,挑戰香港人嘅價值觀。只不過,喺大陸嘅審查機制下,最可惜嘅就係佢為人民做照妖鏡嘅角色已淡化,嗰種以自嘲去紓緩社會壓力嘅效果降低,祖國人民嗰碗心靈雞湯搞到淡而無味。

我問佢嘅最後一個問題係:在商言商,漢傳媒面對BT及Youtube呢啲科技嘅挑戰,佢會點做?王晶作為資深電影人,當然一開始就講咗個電影從業員嘅「指定答案」:希望政府立法打BT。不過,佢嘅聲線就令我覺得標準答案之下嘅實質層面係──咁易就好!

跟住,佢提出較積極嘅做法:其實,我哋已經唔將劇集或電影以video形式賣畀消費者。如果有個人咁神心,集集睇集集錄,然後製成BT上載同人分享嘅,咁佢咪叻仔囉!

嘩! 一聽到,就已經覺得佢勁!呢個係我第一次聽到一個電影人採取咁積極嘅態度、為咗科技洪流帶來嘅挑戰而去變陣。雖然我知道,呢個唔係百分百完美嘅計劃,但絕 對算好嘅起步點,好嘅開始。佢加入漢傳媒只不過幾個月,所以仲未見特別嘅成績,但作為一個久唔久會扮《精裝追女仔》入面被收縮水揦到四肢抽搐嘅馮淬帆咁猛 叫身邊女性「姐姐,姐姐」嘅麻甩仔,我絕對期待王晶先生嘅佳作。

No comments:

Post a Comment