Thursday, April 08, 2010

港人又做空姐人質

一個復活節,一路未解決嘅希臘問題又復活。噚日歐洲放完長假之後,佢哋個債市一開,希臘嘅10年長債息率即升0.3厘,至6.83厘。

用400字解釋至今情況,去年尾,市場開始擔心希臘借貸過度,國家政府借新錢嘅成本開始上升。大家特別留意嘅係,因一個人借錢多時,最希望佢首先唔好再支出多過收入。希臘做唔到,就算冇債等住還,今年都要借錢度日。不過,希臘政府不但入不敷支,仲要喺今年4、5月有兩批大額債要還,所以十年後先還嘅國債,由舊年中大約3厘利息升至今年2月嘅7厘。

咁因希臘嘅國債總和,係佢哋國民生產總值嘅130%,等如佢哋如果要為國債付7厘嘅話,同一比例喺香港,相等於每年兩條高鐵成本當還息。

咁如果你在4、5月有好多錢要還,市場就預期你喺3月會搞掂借好新錢,預備還舊債。咁上月仲因有歐洲、國際貨幣基金組織(IMF)官員等,開始話會「幫手」,所以息口回落。不過,無論希臘政府啲債券銷售員點樣落力,希臘都係遠遠借唔足數。上個禮拜,佢哋想借10億歐元(約104億港元),十二年後還,唔好講幾厘,得約3億歐元(約31億港元)資金有興趣同希臘政府傾利息。即係已達借唔到新錢嘅階段。

自己借,冇新錢,歐盟又同佢說不,得番IMF。經過97印尼、泰國同南韓,大家都知IMF有幾辣,國家就算被「救」,對世界股市都有衝擊。當年骨牌效應要到98年俄羅斯爆埋先算完。希臘還錢大限已到,好快知個局點開。

今年復活節假,又遇到清明節,公眾假期特別長,港人紛紛出埠。噚日為最後一日假期,必定係回港高峰期。如果你係航空交通業從業員,要威脅搞罷工,最好當然係揀噚日去做。

咁國泰航空(293)嘅空姐同機艙服務員,就喺之前揀咗噚日,話如果國泰唔妥協,就罷工,令港人滯留在外。你搵我哋乘客做人質,高招,國泰前日亦屈服。不過你「成功爭取」後開記者招待會,就唔好擘大眼咁講大話:「我哋冇諗過利用市民做談判籌碼」,你班空姐根本就係。但孫柏文諗住國泰一定係勁剝削,所以先逼空姐上梁山。

點知,空姐原來每月編更70工作小時。唔想飛,可搵同事調更,如果調出來係有人多過70小時,就有超時補水。少過70小時都可出番70小時人工。所以出現有人等錢使勁飛,有人想take it easy都有70小時人工。原來國泰想做嘅只係堵塞呢個漏洞。點知一講,空姐就搵我哋做人質。空姐想要嘅係,出唔夠半斤力,都要攞番足八両,如果唔係搵港人滯留外地。啲空姐有冇搞錯?講真,到呢刻,港人係唔會可憐你哋。如果能令國泰癱瘓就香港停頓,我哋港人唯一唔做人質嘅方法,就係結束國泰被政府欽點嘅壟斷。

2 comments:

  1. 本身2個係出70小時,大家互調,變成一個110小時,一個40小時。由於政策是不夠70小時,也要當70小時計,變成110小時+70小時的開支。

    用此方法,可以屈機地變相加人工。

    ReplyDelete
  2. 其實70小時呢個問題都唔太大, 我覺得有問題既係用泰國空姐取代香港空姐做某d航線, 從而減低成本, 如果成功話唔定將範圍逐步擴大, 國泰claim佢自己係香港航空公司, 到時可能國泰變泰國......

    ReplyDelete