Tuesday, April 11, 2006

預測通脹:債市vs金市

尋日,講咗本欄叫<金手指>既原因,唔係因為孫柏文鍾意篤人背脊,係因為想紀念一齣叫「鐵金剛大戰金手指」(Goldfinger)戲,同埋實現齣戲背後既愛祖國精神。咁篇文登咗冇耐,就收到因揍女忙碌,而暫時讓咗篇幅畀我既《利字當頭》一欄總舵主,利世民兄既電話短訊。

佢話未睇過「鐵金剛大戰金手指」齣戲,唔知道齣戲係講述一次祖國想用黃金去反美帝資本主義既「愛國動作」片,不過因行動失敗變成為「愛國動作悲劇」片。問孫柏文有冇得借畀佢睇,原本我只係諗住用電郵寄個BT file叫佢自己網上下載,不過我諗下諗下,呢齣咁愛國既經世巨片,係應該人人都有隻copy。所以我就打電話,叫咗個日日要返深圳既朋友,係羅湖商業城買隻「鐵金剛大戰金手指」既DVD。不單止可以畀利世民兄睇,仲可以出點綿力去反美帝,撐下而家係花旗國,傾緊中美貿易問題,負責外貿商務副總理既吳儀。希望世民兄睇完都覺得好睇。

仲有,尋日收到世民兄既電話短訊之後,我都即刻打番電話畀佢。傾下關於「鐵金剛大戰金手指」齣戲既事,不過因為我唔想透露太多戲情,所以係想轉話題。傾下傾下,我同世民兄都唔知道點解會傾到關於花旗國既通脹問題。佢話:「當年,格林斯潘開口埋口都話債券(Bond)市場走勢係一個「謎團」(conundrum),我話債市(Bond Market)其實好清楚咁同大家講話,唔會有通脹,債市講到明話美金會保持購買力。真正既「謎團」,係點解黃金係咁升,令到大家都覺得,金市話美金購買力會仆直。」

原本我係想同世民兄講關於「上帝大戰凡人」既故事,想同佢講美金債市係凡人既代表,而黃金就天神既代表。咁佢信債市講既嘢,還是信金市講既嘢呢?不過,因為世民兄聽我講「上帝大戰凡人」既故事,都至少聽個幾百次,所以我就叫世民兄唔駛諗咁多,一收到我畀佢個隻「鐵金剛大戰金手指」既DVD,即刻去睇睇。我仲用隻金手指幫佢篤咗戲裏面其中一幕,嗰一幕有一個對話,睇完就可以明白今時今日債市同埋金市,對美金購買力有乜嘢講,就係:

Bond: 「Do you expect me to talk?」
Goldfinger: 「No, Mr. Bond. I expect you to die。」

債券先生:「你有預期我會講嘢咩?」
金手指先生:「冇,債券先生。我有預期你會死。」

我相信世民兄睇完應該會有點啟發。
花旗國反黑工:全球衰退

講起花旗國問題,花旗國政府今日除咗同祖國貨品入口有問題之外,佢哋呢排對鄰國墨西哥既黑工入口問題都議論紛紛。有花旗國政客想一次過,將而家係花旗國大約一千二百萬個墨西哥黑工遞解出境,仲話要侵犯祖國既知識產權,係墨西哥同花旗國邊境去起個B貨萬里長城,等啲墨西哥人唔可以偷渡入境,根據民調,呢個方案係得到花旗國大多數人支持。不過又有政客,因為人道理由及整體經濟大局,想大量發放工作証畀啲黑工等佢哋可以合法化。咁孫柏文早排都用過「通識教育」既討論方法,去分析這個問題。

總結下嗰日篇文從經濟角度既分析。因為而家花旗國勞動人口緊張,如果花旗國忽然無晒黑工,咁就會有沉重既通脹壓力,令到聯儲局局長伯南克,要瘋狂加息去壓抑通脹。咁如果瘋狂加息,就會震散全球經濟。

咁嗰日從政治理論角度分析呢件事,衍生出來既問題係,政客係應該有道義責任好「貼市」咁代表選民每分每秒都會轉變既慾望?還是係應該有道義責任就算反對民意,都做自己覺得啱既嘢,選民唔likey可以下次唔投票選佢呢?

咁今日,我再用而家好in既「新君王論」去分析呢件事。係花旗國想做總統,加州同德州係兵家必爭之地。而因為兩個州都係同墨西哥為鄰,所以好多非法入境者衍生既問題,都反繞呢兩個州既人民。近四十年,花旗國民主黨都係好倚靠少數民族去贏選舉,而共和黨就好靠白人選票。而其中一樣最多白人就係打擊墨西哥來既非法入境者,在一九九三年加州共和黨就係靠一條反非法入境者法例贏選舉。不過,因為居住加州既墨西哥裔選民越來越多,共和黨為了贏九三年既選舉,就付出了係加州銷聲匿跡既代價。唯一一個可以係加州贏選舉既共和黨人就係亞樂舒華辛力加。佢而家好慘,如果支持黑工就會損失白人選票,不過如果反對黑工就會損失墨西哥裔人選票,祝佢成功連任好運。

最後,除咗加州之外,共和黨都要係全國面對呢個選票取捨方程式,所以今年11月選舉共和黨都會幾大鑊。

No comments:

Post a Comment