Monday, May 17, 2010

世上最強的拉丁貨幣

聽聞,希臘政府話可能要告美國華爾街的投資銀行。原因係啲大行當年「幫」希臘借咗啲「唔應該」借嘅錢,所以要還錢嘅今日,就冇錢還。


以前,孫柏文成日覺得,最冇品嘅人,係啲借咗錢,還唔到,仲大聲夾惡。原來最衰係唔還,除咗大聲夾惡之餘,仲要告你。都係嗰句,呢次歐洲國家級嘅財政、冇錢還危機,俾到我哋最大嘅教訓,係啲南歐人冇句真,當使凸時,「老奉」覺得你要救佢。


依家歐元係咁跌,好多人想買博反彈,我聽得最多嗰句係「物極必反,冇理由唔彈」。如果你都係咁諗就要好小心。因為「物極必反」中嘅「物」一字,係假設講緊同一樣嘢,不過昨天嘅歐元,就已經唔係今天嘅歐元。


我之前講過,昨天嘅歐元被視為西德馬克,今天嘅歐元,已經喺歐洲人,包括德國人民心目中變成啲冇保值嘅南歐、拉丁貨幣。例如意大利里拉,西班牙比塞塔,甚至講近啲,菲律賓披索。如果我同你話:「你褲袋裡面嗰啲銀紙,唔係德國馬克,而係菲律賓披索。」你都心照隻貨幣,係可以喺冇反彈嘅情況下不斷貶值。仲會物極必反?


其實,睇貨幣名,都可以大約估到嗰隻貨幣究竟能否保值。啲南歐國同佢哋剩番落嚟,嗰啲前殖民地用嘅貨幣,全部都係兌美元跌、跌、跌。


我辛辛苦苦,先搵到隻保值嘅拉丁貨幣,你估唔估到係邊隻?冇錯!就係澳門葡幣!呢隻貨幣背後就冇乜天然資源撐腰,不過勝在個政府點使、點fing都係有財政盈餘,前景樂觀。


至於歐元,其實係會有小型反彈,不過一彈就係買跌嘅入市良機。下次彈係幾時?希臘喺本月19日(即本周三)有一批大額嘅債要還,咁大家一路驚國際貨幣基金組織(IMF)、歐盟「救國方案」冇料到、冇錢齋talk,咁19號嗰日就知。如果希臘還到錢,歐元應該喺嗰日彈,不過會好快又回落,所以要沽,就要快手。


我呢半年成日話,今年同08年一樣咁炒。但唔同嘅地方,就係嗰年係合埋雙眼沽投資銀行嘅股票,依家就沽歐元就得。以前歐元啱啱誕生時,唔使90美仙已買到1歐元。當年歐元咁平,除咗美元強之外,係因為啲人唔知歐元得唔得,所以幫佢打個折扣。今日,要用約1.25美元先買到1歐元,仲要知道歐元係唔得,咁就唔跌都唔得啦。不過除咗沽歐元外,有冇其他因歐元下跌而受惠嘅投資?有,星期三再同大家分享。

1 comment: