Wednesday, May 19, 2010

美股返歷史高位?

今日入正題前,孫柏文想同大家分享前日我聽過嘅一些評語。事緣前日我同張一鳴、胡孟青及黃曉嵐喺公仔箱一齊做節目,講嘅內容係關於中央政府如何冷卻內地炒到㷫烚烚嘅樓市。

咁我就講番話自己記得對上一次中央大力打壓樓市,就係喺07、08奧運會前,直至雷曼兄弟爆煲,先因金融海嘯放鬆貸款。一鳴兄就話,其實嗰次有好多地產界人士唔希望見到中央放鬆手。

咁我就問:「係咩?點解呀?」一鳴兄解釋,原來嗰轉有好多之前風險上保守、儲定大筆資金,等機會食大茶飯嘅香港地產發展商,等緊中央收緊時,將冇實力、做太大槓桿、太進取嘅內地發展商「鍊死」,之後執平貨。

不過,因中央到最後突然放水,仲喺去年推超過幾萬億元人民幣刺激經濟措施,之前愈進取、愈亂來、愈槓桿大,就愈冇事。我哋啲港燦地產發展商就鳴金收兵,呢浪冇肉食。

不過,特區發展商同內地房產嘅關係,就係我哋港人同內地人嘅關係。即係點?咪就係佢哋LV大舉掃貨,啲錢又唔知點來,我哋港人企埋一邊,佢哋瘋癲、我哋齋睇,慨嘆一句:「我哋唔夠鬥。」不過一旦逆轉,佢哋大規模走佬,我哋就無聲無息咁,向要擺平內銀嗰啲呆壞帳嘅資產管理公司,執遺留下來嘅不良資產(distressed assets)。

仲要一路執,一路話自己係港燦。

都係最德高望重,教我最多嘅青姐胡孟青講得最好,佢成日提醒我,內地政策:「一放就亂、一亂就收、一收就死、一死就放。」

入正題,呢幾日喺花旗國有篇分析文章大熱。作者係「指數基金之父」Jeremy Grantham,亦係管理逾1,000億美元(約7,800億港元)資產基金管理公司GMO的主席。從70年代開始,多次成功預測股市方向。亦在06年,頻頻發出信貸泡沫將爆破,及帶來嚴重後果的警告。

佢周末出呢篇文成大熱,係因佢作為淡友,覺得有五成機會美股於2011年年尾前能返歷史高位。咁如果講標普500指數,可以升至1,500點,亦仲有約26%嘅升幅。佢自己信標普500指數只值875點。而就算重返高位之後都會倒跌,仲要跌凸至低過875點。最終要跌市的主要因素,係佢認為經濟根本未曾轉好,數據轉好,因政府嘅大額開支。又因本身美國國債同財政赤字已達人民唔會繼續接受嘅水平,開支都唔會繼續增加。咁以上嘅因素籠罩,點解仲覺會能觸動前歷史高位?

根據佢講,喺「經濟繼續疲弱」情況下,經濟雖差,但係就會有聯儲局繼續零息政策。即係因鈔票氾濫,投資者被迫追求回報,令股市不斷泡沫式上升至之前歷史高位。

咁嘅升市理由,都係嗰句,可以將股神師傅Benjamin Graham啲講價值投資法嘅書掉晒算。

No comments:

Post a Comment