Tuesday, October 24, 2006

情與義值千金 順嫂拿和平獎


孫柏文聽到,剛剛新鮮出爐既諾貝爾和平獎得獎者,呢幾日來都只係度神州遊。拿到獎去遊山玩水,都係件好事,我相信他朝孫柏文憑隻金手指到諾貝爾和平獎既時候,我都會去「布吉」行下,不過為左避免會太心散,我只會去深圳個「布吉」去玩。如果要刺激D去泰國既「布吉」,就要等孫柏文贏得諾貝爾經濟獎時,先至會去。大家可能會話:「咁孫柏文咪一世都冇機會去布吉玩?哈、哈!」

大家千祈唔好咁老定,覺得我一世去唔到布吉玩,因為睇番今屆和平獎得獎者,孟加拉既「尤努斯」Muhammad Yunus。諾貝爾獎評審委員會都係覺得佢搞出來,提供非常細額信貸既間「鄉村銀行」(孟加拉話叫Grameen Bank),好成功咁幫孟加拉人民脫貧,所以就畀左個和平獎佢,而是鼓勵。

講真,每個讀過幾堂經濟學既朋友,都知任何想富起來既社會,都需要個「運作中」既信貸融資系統。所謂「運作中」,就等如需要資金既人,可以借到錢,有多餘資金既人,可以借錢畀人收利息。所以設計一個信貸融資系統,聽落好似好容易,不過任何信貸融資系統都面對同一個問題,呢個問題就係,點樣令到借左錢既人還錢。因為如果借左錢既人唔還,債主又冇辦法追債,又點會再有多餘資金既人肯借錢畀人?

一般來說,如果地權畫得清楚,有地既人就可以好容易借錢,因為債主知道債仔唔還,就可以收地,情況就好似我特區「有磚頭就可以借錢」一樣。不過,係孟加拉D窮鄉僻壤,地權畫得唔清楚,呢個融資渠道就唔可行,到債仔走數唔還錢既時候,債主吹佢唔脹。

諾獎評審會覺得「尤努斯」勁既地方,就係佢「發現」左個方法,可以係債仔冇資產既情況之下,都會盡量還錢。「尤努斯」令到債仔盡量還錢既方法其實好簡單,就係需要每個需要資金既人,同三個「行俠仗義」既朋友一齊去「鄉村銀行」,先至可以借到錢。如果原本既債仔走數,其他三個人就要還,所以會令到呢三位朋友「睇實」個債仔,債仔就會受到「社群壓力」。仲有,「鄉村銀行」只係做女人生意,因為信用好似好D,男人想借錢就要諗其他方法。「尤努斯」就係用呢D咁簡單既方法,令到還款率超過90%。
不過,利用「社群壓力」做信貸融資系統「迫還錢」既動力,令到一個社會可以有經濟增長,孟加拉絕對唔係第一個。其實,如果大家可以睇下我特區,以前係非常流行一種叫「做會」既融資系統,「迫還錢」既動力一樣來只「社群壓力」,經過多年來運作,亦上算成功。所以如果呢個搞「鄉村銀行」既「尤努斯」都可以和平獎,咁多年來幫左無數有需要姊妹「做個會」既牛頭角順嫂,都應該獎!今日,我知道好多後生仔女fan屎,唔識乜野叫「做會」,所以聽日我會解釋「做會」呢個融資渠道既運作。

No comments:

Post a Comment