Sunday, November 22, 2009

想賭東亞被收購?

好多年前,孫柏文仲係一個喺股票行返工嘅中國石油股分析員時,有次聽隔籬嘅銀行分析員,講番一個他有份參與飯局嘅嘢。

佢話有好幾個「非李姓」嘅東亞銀行(023)高層都有出席。咁我就問:「收到咩風?」佢話有好幾個高層,都將焦點集中喺該行主席李國寶(寶baby)後代接棒能否順利。

我再問:「咁佢哋點睇?」我同事就話情況有變數,新一代接棒不但要叻,仲要因投資者俾嘅時間唔會多,所以要快快建立「掂」嘅形象。我又問:「嘩!叻都唔夠,仲要快?」同事話,當晚在座嘅高層估計,應該3年之內,東亞一定被收購,控制權亦會由「姓李」變成其他人。

電影無間道嘅陳永仁話齋:「三年又三年。」到今日已經係當時3年嘅倍數,東亞一樣照舊股權分散,不過,姓李話事。

上個禮拜,東亞股價又有異動。原因係國浩集團(053)向港交所(388)披露,佢哋買咗好多東亞嘅股票,令市場即傳遐想,會唔會好似電視劇《富貴門》咁,玩逐一股東游說,之後敵意收購。

我就話唔會發生。大家聽完後,可能會話:「國浩入股喎!仲要買成8%!國浩當年搵咗新加坡仔笨,以天價(市帳率3倍)賣道亨,依家手頭上大把現金。」係,呢個我唔會否認。同埋之前講過東亞股權分散,進軍內地又有聲有色,確實令東亞成為好多人幻想會被收購嘅對象。如果你咁諗,我就要用我支大明燈照醒你!

《黑天鵝》一書曾警告,勿信自稱有預測未來能力嘅方程式。作者話,如果有個銀仔,經過100次擲毫後,全部都係「公」,咁第101次擲「公」嘅機會率係幾多?佢話,如果問一個有統計學博士學位、天才分析員,佢一定話第101次擲「公」嘅機會率係50%,因為銀仔嘅特性就係50/50。

不過,倘問一個中五未畢業,由派信開始慢慢升職到今日做管理層嘅人,佢會話:「第101次肯定擲『公』。之前100次都係『公』,就肯定個銀仔本身有問題啦!」

東亞都係一樣,你有幾百億元買佢股票,最多都係搭順風車。就算呢部車有100個位,俾你坐足99個,最後司機位都係由姓李坐。你不但冇資格問架車去邊或開幾快,連乘客位嘅冷氣開幾度,你都冇權過問。你追入,就真係要覺得盈利上抵買先得,如果係賭收購,你就真係嘥時間。多都唔使講。如果你買到50%股權,中央派人同你講,話轉人管理,就唔俾喺內地做生意,相信你都會一切照舊。

最後提一提大家,千祈唔好炒其他「可被收購中型銀行股」。國浩就得一個,佢哋用錢買東亞,就少啲錢買其他銀行,除非你信國浩買東亞,會令其他人買其他銀行股,如果唔係千祈唔好盲樁樁。

No comments:

Post a Comment