Sunday, November 22, 2009

滙控盈利將創歷史新高?

「紅底股!又番去100蚊啦!花旗國交易時段嘅預託證券價令人振奮呀!」呢排見到滙豐控股(005)嘅股東,實在太似一個逆子,不過個仔到最後都識回頭一樣。

佢哋呢種興奮,感染力甚強,連孫柏文都想買番手,加入佢哋呢個粉絲會(fans club),好似啲歌迷會成員咁玩麻木崇拜。不過,當然最後冇,因為滙控股價反映緊未來,實在要身體有化學劑影響,先鯁得落。

大家可能話:「大把名牌股,例如比亞迪(1211)、騰訊(700),甚至你隻愛股中油香港(135)都升到比恒指32,000點時更高嘅股價。滙控當年冇份癲,一路長期喺130至150元之間,依家先升番100蚊,應該仲有得升!」

如果你咁講,就忘記咗今年滙豐控股,曾經12股供5股集資,當時對股價嘅影響。

大家要記得,2007年係滙控最賺錢嘅一年。股東應佔盈利差不多200億美元(約1,560億港元),用當時嘅總股數去除,就計到每股盈利。

不過,經過12供5之後,總股數照計就多咗42%,即使滙控總盈利能夠重返07年時的水平,每股盈利都跌三成。

如果用番07年140元股價時嘅市盈率計,每股盈利跌三成的話,股價就要打七折。咁140元打七折係幾多皮?應該係98元,即噚日嘅收市價。

大家仲要謹記嘅係,呢個只是假設盈利,能夠重返07年歷史最高水平,同埋未有海嘯前嘅市盈率。你都咪話滙控的股東唔樂觀。

當然,股價要升,唔使靠盈利上升,市盈率發大就得。如果以07年盈利,就算攤薄咗股數,用比亞迪超過100倍市盈率去計,滙控見1,000蚊一股都得!

不過,市盈率係反映市場對公司前景有幾樂觀。增長快、派息穩定、運作透明度高等,都能令投資者肯付出多啲,接受比較高嘅市盈率,不過,以上條件,滙控呢幾年來有冇?股息確大減,兼且唔要你再供股已謝天謝地!

仲有,滙控盤數有幾多水份呢?多都唔使講,淨係滙控在美國的業務,有一大嚿億億聲「資產」,係啲乜嘢「因為之前蝕咗好多,所以之後唔使交咁多稅」,而唔係實實在在賺嘅資本。

我咁講,可能會令部分滙控的股東條氣有點唔順。不過,我已經知佢哋會點駁咀,佢哋一定話,滙控的發展戰略前景好,新興市場發展幾好等云云。我只可以話:「係啊!今年超過07年盈利!行政總裁辦公室搬回香港,就乜都解決晒嗎?」

最後,想買滙控股份嘅fan屎,現價係買滙控未來盈利將創歷史新高先抵買。我只可話一句,good luck!

No comments:

Post a Comment