Wednesday, November 25, 2009

內地鬧氣荒 大手買中電?

好多年前,又到8月尾內地石油上市公司嘅業績公布期,孫柏文又喺某金鐘五星級酒店嘅大禮堂內,參加一場又一場公司管理層搞嘅分析員發布會。

如果你聽外國例如花旗國上市公司嘅分析員發布會,你會留意到啲分析員好惡。不但如港式記者遇港官嗰隻窮追猛打,如果公司達唔到之前講過嘅預測時,更加會係咁鬧。最勁係有啲分析員甚至會在場直插管理層,話佢哋嘅經營模式唔會掂,之後仲掉轉頭教番管理層點做生意。

香港就唔同,分析員同公司管理層嘅關係,有如中學風紀(prefect)同老師一樣,斯文好多。

咁嗰次我去嘅分析員發布會,就係中海油(883)搞嘅。指定動作係先由公司講解一下業績,之後由分析員發問。由於嗰次業績並冇驚喜,油價升、產量升、盈利自然升。

當到了發問時,又出現了一啲填鴨式教育高級產物會問嘅問題,差不多全部都圍繞中海油想搞嘅天然氣海路進口生意。其他分析員就問例如:「新項目進度如何?」「同天然氣供應商傾成點?」

咁我當時其實已決定創業搞衣物生意,諗住好快永久地離開金融業,所以就趁呢個「最後機會」,問咗一條我想問好耐嘅問題:「傅總,天然氣冇得加價,根本冇乜錢賺,仲搞來做乜?淨係天然氣海路進口站,每個都幾十億美元,不如全心做石油生意啦!」

中海油董事長傅成玉當時就好行咁答話,油價未必會繼續上升,所以要分散吓風險。點都好,中海油最後都冇搞呢啲海路輸入天然氣業務。

點解要同大家分享這個問題?相信大家都知道,內地依家鬧天然氣荒,以上故事就論盡問題所在。

第一,冇得加價,係因發改委長期壓價,唔似成品油咁貼國際市價。點解會咁?因為天然氣冇得走私。成品油係液體,易運輸,唔使經幾十億入口站,所以一旦內地成品油價大脫節,就會有走私機會。

一冇得加價,就冇錢賺。雖然短暫好似益老百姓,不過就會導致公司唔投資,冇新氣田、新管道、新供應,用戶又會唔珍惜。最後出現氣荒。

不過,唔使驚!呢個情況都仲有投資機會。根據環境局長邱騰華話,2013年開始就會用「西氣東輸」嘅氣,不過會夠氣咩?你估喺廣東東江咁近搭啲水管過來?新疆呀!哈薩克呀!

好,內地冇氣即香港冇電。政府點搞呢?一係繼續用煤炭,一係就用海路輸入天然氣。

至於海路輸入,即要用幾十億美元投資起氣站。邊個起?電公司!咁幾十億美元投資乘利潤保證計劃,就算減回報百分點,都係多好多盈利。所以內地鬧氣荒,真係分分鐘要大手買中電控股(002)!

No comments:

Post a Comment