Wednesday, January 20, 2010

一注獨沽百度?

噚日晏晝,恒生指數原本跌緊,點知市場突然傳出,內地《財經網》引述上海金融辦公室主任方星海講話,上海正嘗試俾投資者搞「個人海外投資」後,個市即刻彈。因為資金自由行又來啦!

孫柏文估唔到,只係兩日前話,07年令我哋瘋狂嘅「港股直通車」卒之出死亡證後,噚日居然傳出會復活!復活速度,快過耶穌基督,真係神蹟呀!

不過,上次瘋狂後,就搞到好多人滅亡(記得啲accumulator嗎?),所以我只可用英文講句,「fool me once,shame on you。Fool me twice,shame on me!」大家小心。

Google疑似撤出內地市場愈搞愈多謎團,包括埋我之內嘅局外人,只得一個估字。不過,不能否認嘅係,Google一聲話走,同樣做搜尋器嘅對手百度,股價則應聲飆上,由386美元(約3,010.8港元),升至467美元(約3,642.6港元)一股。



最勁嘅係,如果冇Google呢個消息,百度應該跌到七彩。原因百度喺十幾日之內,連續有首席營運長(COO)同首席技術長(CTO)離職,突然有咁多高層走,基金經理嘅本能反應,應該係先沽貨,後徹查。

Google其實冇撤出內地市場,佢哋只係話,唔會再過濾用戶搜尋結果,而如果內地政府要禁嘅話,先至會走。不過,雖然拆咗過濾器,內地未封Google。而最奇怪嘅現象,係內地網民突然發現,除用Google嘅搜尋結果「開放」咗之外,連百度都一樣。

點解呢?一個解釋係,政府冇禁冇過濾嘅Google,百度喺競爭壓力下要跟。不過,另外一個內地傳得好勁嘅解釋,就係百度一向冇搜尋科技,用百度搵嘢,佢哋只會秘密地交俾Google做,跟住過濾吓,及加廣告後,再將結果俾番用戶。所以內地網界現流行一句「Google解禁、百度失禁」。

如果Google知道有此事,一定會唔開心,因搜尋Google做、廣告費俾百度。所以今次拆過濾就一石二鳥,既能話為人權贏掌聲,又可以玩你百度鋪杰嘅。

呢個解釋,雖然有點天方夜譚,不過,表面又好似好有根據咁。試想一想,搜尋器公司內,邊個負責搜尋功能順利?仲唔係個COO同CTO?

如果你係百度啲首席乜乜長,又聽到Google就快玩鑊甘,你又會點做?

如果你信Google今次舉動,係因為以上理由,咁就要一注獨沽百度。因為依家Google同中央政府講數,結果一係政府叫百度唔好再「外判」,一係Google真係撤出,再封百度「外判」。

點都好,今次百度股價升咗咁多,又唔係冇隱憂,真係一個拋空買跌嘅好目標。

3 comments:

  1. Interesting theory

    ReplyDelete
  2. 百度衣家1000美元一股,如果当时一注独沽现在恐怕要跳楼

    ReplyDelete