Monday, January 18, 2010

「港股直通車」卒之出死亡證

睇報道,先知07年令恒指升到32,000點嘅「港股直通車」,卒之因批文過咗「政策適用期」而正式出死亡證。我仲記得,當年總理溫家寶到中亞旅遊,朝早用咗好多時間拉筋想跑步,點知臨開步前,撞正班特區記者問問題,佢老人家一個唔高興,就喝停咗資金自由行、「港股直通車」。

不過,政策正式嘅死亡,要等到今日先因批文過期冇咗,都令我擔心。因為前特首董建華升職去咗做全國政協副主席後,唔通令中央都染上「議而不決、決而不行」嘅習慣?有批文都拖、拖、拖,呢啲係咩管治效率?冇咗「港股直通車」,我哋仲唔變孤島?

不過,直到今日,「議而不決、決而不行」,未必係特區人唔鍾意嘅管治模式。睇吓高鐵就明。反,孫柏文都反過,冇計。不過,為對沖稅務負擔可能上升,上個禮拜一我推介過廣深鐵路(525),作為「80後」泡沫爆破概念股。

結果?恒指全周跌2.88%,而廣深鐵路就升5.4%。雖然高鐵同特區上市嘅廣深鐵路冇直接關係,不過,上個禮拜一話過,啲人係會吹注資高鐵入公司概念,所以炒上。至於我睇淡嘅港交所(388),又唔見佢特別跌。

點都好,睇港匯好似有資金流走之勢,又一路緊貼7.75跌至7.76。話雖美國聯儲局可能會閂水喉,但睇聯儲局上個禮拜嘅數據,佢哋印銀紙買咗嘅嘢總值,又創新高。冇錯,即係聯儲局主席伯南克企喺個浴缸邊,同你大大聲講,話3月閂水喉,不過佢隔籬嘅水喉仲係以全速放水。

喺咁嘅情況下,就算全球最手緊之債仔─花旗政府,都冇融資時息升嘅壓力。長債息率,經過上星期額數上近破記錄之債券拍賣後,都好穩定。

到3月聯儲局閂水喉時點算?呢兩個禮拜,管理全球最大債券基金嘅公司PIMCO,都不斷派人出來警告世人,3月後長息會不斷上升,到時就會對好多舊年3月開始勁升嘅資產價格,造成好大嘅破壞。PIMCO本身由舊年中借平錢炒嘢,變成依家就算零息都揸現金嘅部署,你話跟唔跟?

要跟,就要計數。09年美財赤萬幾億元,美外貿赤字就幾千億元,貿赤即係外面包括中央同特區嘅央行多咗錢買美債。不過幾千億元係唔夠填萬幾億元嘅氹,剩番嗰啲點算?好彩,09年聯儲局買咗萬幾億嘅長債,所以長債夠需求,唔使加息口回報吸引啲錢。

不過3月後呢?就睇吓伯南克係咪真係閂水喉。

最後,加多句。作為香港人,我要向立法會財委會主席劉慧卿致敬。佢真係公平、有耐性、依規條做事,不論反對或支持高鐵嘅人,睇到都應對香港仲有咁嘅質素嘅人為市民服務而感自豪。多謝劉主席!

No comments:

Post a Comment