Friday, March 12, 2010

金管局今鋪衰咗!

孫柏文讀書時,教科書有教,貨幣政策中有個「無敵鐵三角」,如果你隻貨幣係公開買賣,息率、匯率、通脹率之中,只能選一去做目標。因為當你想達到多過一個目標時,最終結果係無一做到,兼貨幣失控。


西方央行,就一向話自己嘅目標,係控制通脹,所以一旦通脹失控,就要迫住咁變息率,同埋要懶理匯率。當然,有啲比較無知或冇脊椎骨嘅央行行長,就會為一時之快感,想魚與熊掌同時兼得。最好嘅例子,就有70年代嘅花旗國。當年,總統尼克遜無視央行獨立嘅重要性,雖然通脹已失控,都落壓力俾聯儲局要佢哋維持低息「托經濟」。


之後失業率短暫受惠,不過最後通脹失控,存戶叫苦連天,經濟開始出現嚴重結構問題。最後要放棄低息,到80年,聯儲局要兩度將息率調升至20厘,先能控制通脹。


香港一路以來,對貨幣政策嘅方向同西方世界唔同。喺頭先個貨幣「無敵鐵三角」中,從1982年起,都只有一個目標。呢個目標,就係唔理息率、通脹率,全個貨幣政策只顧匯率,即係用咗差不多三十年嘅聯繫匯率政策。對聯匯來講,有三次最嚴峻嘅考驗。第一次,喺九十年代初,連續三年出現雙位數字嘅通脹,不過當時離82年嘅動盪不久,所以市民都為聯匯穩定硬食高通脹。


第二次挑戰,就係喺97年。當時係金管局總裁嘅任志剛,被笑為「任一招」,因為佢將同業拆息試過推上至300厘。不過講真,如果唔理價格(即通脹),特別係資產價格嘅副作用,呢招防衛聯匯確實係最有用。


第三次衝擊,就係喺千禧年代嘅通縮。不過,因之前有田北俊試過話要檢討聯匯,令市場拋售港元後,冇人再敢講聯匯。不過,不等於冇抽水議員要政府「出招」來結束通縮,又係嗰隻,政府要做啲乜,應由政府自己想好了。政府面對「無敵鐵三角」,最後做咗好多大龍鳳,希望捱到冇通縮。不過之前政府做嘅show,都係財政司自己做,金管局為保衛聯匯,繼續做自己嘅事。


但今次金管局總裁陳德霖搞嗰個「最低按揭息率」,係直接危害聯匯穩健。大家都知,依家資金氾濫,因政府自己有個百分百存款保障,你唔去搞嗰樣,反而走去搞最低按揭息率?


咁為民請命,不如搞個儲蓄息率保證?定三厘。如果有三厘,就唔會有迷債添!陳德霖再搞落去,聯匯死硬。

No comments:

Post a Comment