Sunday, April 15, 2012

國進民退害國企


噚日,孫柏文一直被一個怪現象纏繞住個腦,呢個怪現象就係同 PMI、即採購經理指數有關。咁好多人都覺得呢個指數可預測未來經濟活動,因為各企業負責採購嘅經理人,應該係睇需求最清楚嘅一群。咁喺大陸啱啱出嘅半官方 PMI,就話呢班經理人連續幾個月都睇好。

不過令人費解嘅係點解都係大陸 PMI,不過滙豐計嘅指數,就連續幾個月都係話經理人睇淡。究竟發生乜事?大家都知舊年,特別係下半年,上邊銀行收水收到通街借大耳窿,就算唔係資不抵債,都會因周轉不靈而要走佬,有 Spare cash嘅就個個走去放數。

屈機空間收縮

喺呢段時間,滙豐同半官方計嘅 PMI,走勢相似,兩個都係下滑。不過近呢幾個月背道而馳嘅走勢,引出好多唔同嘅解釋。

我覺得最好嘅解釋,係半官方嘅 PMI比較多大型,即就算唔係國企,都會被國家睇實嘅企業。呢啲企業喺國家計劃經濟式分配資金,仲要因為政策,面對有限度競爭,一定遠易過冇背景企業。同時,呢啲企業嘅客人,多數係國內同胞,所以話佢哋睇好啲唔出奇。

而滙豐嗰個指數就多啲問中小企、民企,難集資,個採購經理如果喺咁嘅情況仲話自己樂觀,直情係對公司及其股東不負責任。

喺呢個睇落似「國進民退」嘅情況下,對任何國企,特別係香港上市嘅國企來說都唔係好事。我哋香港人呢 20年來對國企如癡如醉,係因為當經濟越來越多部份開放,惹來激烈競爭,越來越有效率時,淨番落來,受政府保護嘅企業,屈機搵錢嘅機會就越豐厚。

不過當經濟活動越來越多強制性控制時,本身表現就會越來越差,到時呢啲受政府保護企業屈機嘅空間大大收縮,國進民退先最害國企盈利。

No comments:

Post a Comment