Sunday, August 09, 2009

中國是千禧dotcom?

噚日,孫柏文睇花旗國雜誌《Foreign Policy》,裏面有篇Vitaliy Katsenelson寫嘅文章。佢有個比較特別嘅比喻,去形容花旗國同我國關係。

佢話九十年代中,好多電訊設備製造商嘅生意出現高速增長。原因係啲下游前線科技公司生意多咗,當然就要用多啲電訊設備。

不過去到99年,啲人搵創投基金嘅錢開始亂開dotcom最瘋癲時,相信大家都仲記得 Amazon.com總裁嘅名言:「盈利完全唔重要!」咁呢啲dotcom訂電訊設備時會考慮嘅嘢,因資金太容易籌到,自然唔理啲生意應唔應該做。電訊設備定單金額嘅升幅,就開始同經濟現實脫節。

中國變大債主

當然,電訊設備商收到單照做,不知幾開心。令盈利增幅有如日出日落般穩定,亦因而令投資者覺得就算dotcom邊個最後勝利,電訊設備商先係大贏家,所以就將電訊設備商嘅市盈率越推越高。

到dotcom泡沫爆破嘅開端,電訊設備商因為要跑數畀投資者,就想盡辦法賣電訊設備。所以推出vendor financing,即設備商畀買家賒數慢慢還,最緊要設備一出門,就可以book數落簿當盈利,然後同股東講佢哋上季有幾咁勁!

最後點?因為 dotcom執笠,電訊設備商就要大幅撇賬,輸大錢出嚟話:「百年一遇水災呀!」

我國多年嚟靠出口花旗國食糊,最初花旗國因經濟增長令消費入口增加。
不過到九十年代尾,因股市大泡沫,花旗國人消費同進口開始同經濟動力脫鈎,當股市都爆埋,花旗國人借錢度日繼續消費。
邊個係最大債主?咪我哋中國人囉!真係威威!

No comments:

Post a Comment