Monday, December 07, 2009

美元跌完 股市亦升完

相信在上星期初,大家同孫柏文一樣,都仲係睇實杜拜,估緊會唔會引發海嘯續集。點知場風好似雷聲大、雨點小,股市完全收復因杜拜世界延期還債所引發嘅跌幅。


結論係乜?壞消息只要冇擴散機會,就會冇事。咁壞消息要傳播,要點才令市場恐慌?就係出事嘅機構,最後搵邊個嚟救,而救嘅方法有冇用。以杜拜為例,政府嘅子公司出事,應由杜拜政府去救。杜拜政府唔救,就會牽連其他子公司。如果政府話救,點知杜拜政府又冇錢,就搵阿聯酋大佬阿布札比出手。如果連阿布札比都唔幫,咁就由債權銀行例如滙豐、渣打、皇家蘇格蘭銀行等硬頂上。


咁市場相信滙豐、渣打頂得順,最多係輸錢,唔會有更大舉動,所以冇乜點郁。而皇家蘇格蘭銀行已被英國政府國有化,所以各國政府之前做嘅「包底」活動,能令市場對壞消息唔多驚。


市場甚至會信愈多壞消息,就愈包底,愈印銀紙,市場愈多資金去炒高。即壞消息,係好消息!


市場只驚一樣,就係包底結束。咁點先會完?就係要有好消息。因當有好消息,各國央行就要諗點退市,結束包底係必要做,資產價格再升到同回報相比之下,出現不合理情況時,就會引發未來更多需要包底情況,直至冇人再信你。唔信就問下,點解再唔會有人肯借錢俾杜拜?


好消息有冇?有!就係花旗國勞工部於上周五宣布嘅失業數字,遠比市場估計好,美元即時反彈。我已經喺本欄再三警告,美匯指數如果反彈,升穿由4月開始一路升唔穿嘅50日平均線,就等於呢個炒美元貶值概念亦玩完。美匯指數就係喺上周五升穿50日平均線,債券、商品全面報跌,特別係之前吸引咗好多做大槓桿炒家嘅黃金。大家可能會問:「不過,美股上周五有得升,你係咪又做明燈?」


上周五係差不多唯一一次喺呢個超級大升浪中,當美匯轉強,股市都有得升。不過,當其他資產特別係債券下跌時,我就會記得分析員David Rosenberg嘅說話,佢話如果債市同股市反映嘅未來,好似對著幹時,信債市冇死。


債市話美元要大幅反彈,亦已喺上周五開始咗。除非美匯指數升穿50日平均線後嘅幾日內又跌穿,否則今次股市會大幅回落,速度仲要好快。我亦想提醒啲槓桿買黃金同白銀嘅粉絲,如呢兩隻貴金屬價格跌穿佢哋嘅50日平均線,你要即時清晒啲好倉,沽、沽、沽!

No comments:

Post a Comment