Wednesday, December 16, 2009

陳德霖無需為我們擔心

金管局總裁陳德霖,喺周一用咗啲央行行長可以最強硬嘅語言,去警告特區上上下下嘅老百姓,現今香港可能會面對嘅資產泡沫。我聽完佢嘅言論,總結係:「陳總無需為我哋膽心!」

點解孫柏文咁講?陳總最主要嘅結論,喺因花旗國聯儲局為首嘅各國央行進行量化政策,即印鈔票,而港元又同美元掛鈎,所以,現有爆發資產泡沫嘅環境同「營養素」都有。即係如果港人要投機買賣,成本好低。

冇錯,成本低就等如資金供應多,不過,讀過一兩堂經濟學嘅人,都知要有成交(即真係借錢去炒嘢),除供應多之外,亦要資金需求大先得。

究竟啲人係咪會有資金需求、想借錢炒嘢,去一圓陳總嘅泡沫夢,我就冇咁有信心。

大家可能會話:「陳總冇話依家有泡沫,佢只係話一旦有資產開始升,啲人就會開始借錢追捧,之後就大量資金湧入該市場,最後形成不斷吹大泡沫嘅惡性循環。」即係有樣嘢升,就會有羊群追入啦?

如果近十幾年來,我哋香港人學咗嘅嘢得一樣,就係投機買賣唔係決定幾時上車難,而係幾時落車先係最困難。

因股市見一個又一個嘅泡沫,樓就仲喺八萬五之餘溫,重未有泡沫。所以,今時今日如果有例如大陸同胞同我哋呢啲香港人話:「我買咗啲乜乜物物,跟住升咗好多!」我哋第一個反應係:「咁你放咗未?」如果答未,我哋就會心中一笑,口祝好運。就算答有,我哋就會問:「諗唔諗住再入過?」

就係有咁嘅心理同經驗,資金再多、成本再低,但因為驚輸本,都唔係咁易再氹到我哋借錢瞓身谷泡沫。

再講,資產本身價高價低根本同金管局無關,陳總應睇實嘅係過分借貸。大家可能問,分別喺邊度?

例如科網股熱。係咪升得好勁有泡沫?係,仲好大添。不過因為買家冇借錢,最後啲股價下跌,甚至公司執笠,個經濟影響只係有人輸咗積蓄,資源被浪費。但就冇系統性風險。

不過假設好多人想買樓,借錢又易又積極,大家一定諗今次啲樓價仲唔升?但同時又假設政府批地好快,樓嘅需求升幾多,供應都完全可滿足市場,樓價就冇得升喇。

係咪等如冇事?唔係!因為過分借貸,遲早會學花旗國咁,愈借愈離譜,大學生未畢業已可零首期借幾百萬買樓。到時遲早借俾啲根本會走數嘅人,最後佢哋啲銀主盤湧入市場,就算之前樓價冇升過,都可以之後跌番。跌到咁上下,所有銀行都唔掂時,就會爆陳總口中嘅系統性風險。

所以陳總你唔好再擔心泡沫,留意過分借貸仲好。不過我成日話,最能阻止金融機構胡亂借貸,就係金融機構嘅債主。你亂借錢俾人,我就唔借俾你做生意。

銀行嘅債主係存戶,不過當政府包底所有存款,存戶又邊會睇實啲銀行點放債。所以如真係出現過分借貸,陳總你知賴邊個啦!

No comments:

Post a Comment