Wednesday, December 09, 2009

如何靠「碳排放」掠水

相信大家都知,丹麥哥本哈根正召開一個講溫室效應氣體嘅會議。特區各大傳媒機構都鋪天蓋地報道。你可能同好多人一樣,一見「碳排放」呢幾隻字,同自己講話「又係啲環保嘢」,已經唔睇有關新聞。呢個孫柏文唔怪你,因為「環保」呢個品牌喺香港俾人已先騎劫、後搞臭咗。

點都好,究竟哥本哈根想搞乜?佢哋想將會引致溫室效應嘅氣體特別係二氧化碳,排放控制,由依家無限量,變成有限。

咁同本欄講財經、經濟學有何關係?其實當排放有限,即將排放量變成有限量資源,經濟學就係研究有限量資源分配嘅方法。

例如香港,土地係有限資源,究竟邊個可使用某塊地,以前就以拍賣形式賣俾私人發展商,起完樓再以價高者得方法賣,決定分配方法。以呢個方法分配最好嘅地方,係每塊地嘅使用者,係出最高價,亦即最想用嘅人,可確保塊地用得有效益、唔會嘥。

理論上,「碳排放」權利亦一樣,就會令每單位人類排放嘅二氧化碳得到最大效益,唔會嘥。如要落實,政府可以每年進行拍賣,將碳排放權利賣出。

大家可能會問:「咁嗰啲排碳量嘅行業,如發電、做運輸等,咪一定唔制?要問政府買,成本升咁多!」係,所以環保組織就開始諗方法,去收買商家。

環保人士度條絕橋成功收買現有商家。方法係倘若你已經常排放某個量嘅二氧化碳,就會收到同等配額,理論上你諗到方法減排,可將用唔晒嘅配額賣出。最極端係將業務執埋,淨係賣配額都賺到笑。

相信年輕讀者,冇太大感覺,不過,我建議你同年長嘅人傾吓。因以前美國入口成衣係用以上方法控制,香港係有一班人因一早做開成衣生意,有大批配額,好多執咗自己間廠,淨賣配額都發過豬頭。輸家就係之後開業嘅新競爭者。

冇錯,環保人士收買現有商家嘅方法,就係犧牲未入行嘅人。呢條橋其實係工會發明,因收買現有工人最易就係剝奪未入行工人嘅飯碗,最低工資係典範,將冇經驗未入行人士,通通以價格攔住一樣。

宋鴻兵《貨幣戰爭》一書曾話,如有碳排放配額制,美國為首嘅發達國家,就可用配額玩死中國。因佢哋就係排開有配額,我哋問佢哋買。所以每個中國人,都反對洋人依家擺喺談判桌上嘅方案。特區有民主派議員唔知係唔識定係甚麼,盲目地被外國環保組織牽住走。最後想問大家,以上減排放方法係咪好煩?其實要有碳排放,先要燒燃料。要減排,喺燃料抽稅就得,不過,如綠色和平人士爬牆、拉橫額做show嘅老經驗環保組織,是否知道會冇政客支持。有民主派議員都喺去年要政府減汽油稅啦!「環保」?「減碳排」?知道背後真相先,唔好反射式支持啦!

2 comments:

  1. 真是特別

    我只能大概知道你說什麼

    我認同你最後一句話

    唔好反射式支持

    ReplyDelete
  2. Yes... Get to know more before giving support.

    ReplyDelete