Monday, January 04, 2010

2009已派花紅 2010先沽造淡

舊年個市升得好勁,升到好難相信。起碼孫柏文唔信先。我唔信可以升得咁勁嘅原因,係因為根據基本分析,我唔覺得值。

大家可以用一百幾廿個內地或花旗國的經濟數據,去話我嘅基本分析係錯的,不過,我就會用番我覺得更客觀的因素,例如汽油使用量嘅數據,去支持我的意見是正確。

其實覺得唔值嘅,除咗我之外,仲有好多我識得嘅基金經理。例如舊年第二季,佢哋好多都喺恒指見12,000點時瞓身買貨,不過,到16,000點就唔落車嘅,都會將手頭上嘅貨,大幅減持。

不過,唔似得我,佢哋雖然唔覺得值,但係大市到咗去年7月,凌厲地升穿19,000點之後,佢哋都仍然狠狠地追貨。就如曹sir,曹仁超話齋:「有智慧不如趁勢!」

去年10月黃金周後,股市開始喺21,000至23,000點之間徘徊,我就喺我啲基金經理朋友口中,感覺到佢哋行內好似達成了共識。就係09年唔好理咁多,升咗先,到年底計數,成績報告表一出,花紅亦已塵埃落定之後,先喺2010年再睇基本因素。

如果我哋喺去年的金融海嘯中吸取到教訓,其中一個不能忘記嘅,必定係金融業從業員,喺會為了花紅,做啲一些局外人覺得唔理性嘅事。話唔值?如果到了年尾都唔跌,就要追。出年先算。

咁今日就係2010年嘅第一個交易日,舊年升得咁多,今年1月相信必定出現回吐,問題只係究竟跌得多定少。

大家要記得,現在有大把藉口去沽貨,就係美元轉強之勢,似乎冇跡象顯示會停。

美匯於09年尾開始轉強時,所有資產不論金、股、匯、債,通通下跌。不過到了去年12月,其他資產續跌時,只有股市能企得比較硬淨。

其實,有好多分析員都避開呢個問題,唔直接解釋,點解其他資產喺美匯轉強時下跌,係得股票上升,佢哋淨係繼續話,因為個市合理等等,大家唔使驚。並要永遠緊記投資策略師David Rosenberg之言,即是當債市同股市唱反調之時,債市多數啱。09年已派發花紅,2010年似係先沽、造淡,之後再部署。

最後,上個禮拜有讀者問我,在千禧年代當中,咩係我覺得最厲害之新科技。我會話有兩樣,排第二就係蘋果電腦嘅iTunes,一個原先用來簡單賣歌嘅服務,變身成為蘋果iPod、iPhone雄霸移動手機之平台。諾基亞(Nokia)公司工程師諗到嘅功能,加上有千千萬萬個獨立開發員工幫蘋果寫程式,做到你有嘅佢有晒,你冇嘅,佢都有埋。

不過,孫柏文認為,最勁之新科技,從我自己的使用量來睇,一定係YouTube。咁你哋係唔係都一樣?

3 comments:

  1. Youtube 無手機拍片幫拖,肯定失色不小,所以手機拍片功能應該排第三!!

    ReplyDelete
  2. Pakman 兄,

    你的新動向如何啊, 你在2009年還欠我一頓飯.

    Wu 上.

    ReplyDelete
  3. There you go again. In economics equilibrium is determined based on all things in a stable or at least stable state. In the real world, do u ever see annything that is stable or in the case of HK - steady? You'd better check out technical analysis before you go bashing on the bull again:)

    And btw, the silver price may never reach your target price for the same reason - u really think that the policies in the capial hill will remain stagnant(i.e. your assumption that US will keep printing money forever) for the next ten years?

    ReplyDelete