Tuesday, January 03, 2012

吸取2010年最大的教訓

各位 fan屎,真係有一排冇見,大家咁掛住孫柏文,辛苦晒!今日作為全年第一個交易日,相信隔離左右好多嘅前輩,都會為今年作前瞻。我今日就唔會做住,因為想睇晒其他人嘅文,先一次過 copy& paste俾大家啲最正嘅預測。

今日,我想講舊年對我最大單嘅新聞。大家可能會估,係咪關歐洲事?如果你咁估,就錯了,因為有關歐洲嘅嘢都係排第二。舊年最大單新聞,必屬馬會山光道會所泳池發生嘅一場鄺其志水戰劉鳴煒事件。

微觀上,事件起因一定有一百幾十個理由,不過拉後宏觀睇,水戰必定係因泳客與泳客之間嘅泳線過度擠迫,游得太近而爆發。其實呢次水戰可避免,特區好多泳池都係泳客完全霸佔一條自己嘅泳線,最多都係條泳線一分為二,如果再密啲就會有機爆水戰。即係一個有六條泳線嘅泳池,最多容納十二個泳客,效率非常低。

如果係私募基金接管泳池,佢哋應該會明白,泳池嘅固定資本投資好高,有如航空公司買飛機。所以就會度橋點樣令個泳池可任何時間俾更多人同時游。

最有效方法,就係每條泳線分速度,然後每泳客要單向兜圈咁游。只要每條線嘅兜圈泳客速度差唔多,就可大大提升泳池容量及效率,呢個制度喺好多學校都有用。不過,機制嘅關鍵,係一旦有泳客游得太慢,就要有方法「溫馨提示」佢提速或轉線,如果唔係機制就會崩潰。我作為喺馬會沙田會所泳池嘅常客,其實已見到馬會有嘅「兜圈」安排,不過因為冇執行最低限速,所以效率未達至最高。做咗,不過冇效。

呢個情況,極似 2011年嘅歐洲。減赤、救市法案一個又一個咁通過,最後係點?都係執行無力而令危機未解。講,你可以天下無敵,不過當做,係有心無力時,都係遲早爆危機,你追一鑊死一鑊。呢個就係舊年對投資嘅最大教訓。

最後,有好多人話鄺其志被暫停會員權益,係因為第二個事主係大劉個仔。我知喺2012年嘅特區,好難相信有地方仲係公平公正,不過信我,就算鄺其志大戰嗰個唔係劉鳴煒而係我,都係會同樣被罰,香港真係有地方仲係咁。

No comments:

Post a Comment