Wednesday, December 23, 2009

誰在千禧年代人氣急跌

十年前今日,大家都因互聯網如癡如醉,又為千年蟲擔憂時,有幾個叱吒風雲嘅人,受到萬人敬仰。不過,十年後嘅今日,佢哋因種種理由而人氣急跌,好啲嘅,就光環褪色,差嘅,就未死已被人唾罵。

仲有幾日,由2000年開始嘅千禧年代就會完,今日孫柏文就同大家分享吓,我覺得人氣急跌嘅三個表表者。

第一,就係李澤楷。在1999年,當年股票編號為1186嘅盈科數碼動力,以透明度極低嘅方法,執到塊地,可以興建數碼港。雖然當時David Webb隔日就警告,條款其實唔係特別着數,不過,因為有太多議員重複又重複咁話:「李澤楷有特權!」令投資者真係仲估佢有特權,繼發展數碼港後,分分鐘將成個大嶼山都俾佢,去搞數碼島。

就係咁,盈科數碼動力股價被勁炒高。當年曾聽過股票從業員,被問及盈科嘅基本盈利條件,同買賣策略時,他會這樣回答:「數碼港?掃咗先講!」

當時股價之高,令李澤楷有幾日嘅財富,多過佢老竇。勁!之後用鯨吞天下嘅姿態,食咗間電話公司,股價開始急瀉,又搞合股,股價跟住再瀉。最後連股東他朝個孫希望能返回家鄉嘅機會,都因為私有化失敗告終而熄滅。當年嘅IT楷,今日嘅李澤楷。

第二,就係佢老竇李嘉誠。
在1999年,全球電訊股熱賣。和記黃埔(013)搞咗好幾年嘅Orange,忽然成為搶手貨。之後更成功賣甩,李嘉誠創「唔一定靠地產都暴發」嘅香港神話。

不過,天要弄人,邊個紅,就邊個受挫。在十年後今日,李超人光環褪色。點解?全因一個「3」字。就算有加拿大Husky(赫斯基能源),或又以天價賣出印度嘅流動電話業務,都不敵「3」嘅魔力。

同一個基金經理講起,佢話「3」破壞力最強之處,係多年來用咗和黃管理層好多時間同心機。如果冇「3」,和黃可能已經成為世界頂尖新能源嘅公司。

第三,就係格林斯潘(Alan Greenspan)。
呢位前花旗國央行行長,喺十年前,被人譽為神般拜。記得在2000年,花旗總統初選。小布殊同麥凱恩爭做共和黨代表,去挑戰戈爾。麥凱恩被問及關於貨幣政策時,佢話佢嘅政策係,如果格林斯潘出事死咗,佢會幫條屍戴太陽眼鏡,跟住擺佢番聯儲局辦公室嗰度。

因為就算得番個身體,市場都會風平浪靜。咁仲唔係神一般?不過,經過美國樓市爆煲而出現嘅金融海嘯後,格林斯潘已經變成笑話,甚至未死已被人唾罵。

如果要我選千禧年代人氣跌最多之人,相信真係非格林斯潘莫屬了。

2 comments:

  1. Welcome back to your blog :p

    ReplyDelete
  2. 我就話係中信榮生,一個錯就幾十年功力就88左,富真係不過三代xdxd。 李生做電訊咁耐,3個到會唔會啦上補下仲有得win呢,可能只係現在要嘔返d出黎掛xdxd 。

    ReplyDelete