Friday, February 03, 2012

曾爵士如何埋炸彈害人

當年差幾日就要宣誓效忠人民共和國嘅曾蔭權,真係冇被揀錯跪喺因條命生得正而有得做世襲王室成員嘅查理斯面前,效忠英女皇、誓保大英帝國之餘,仲被冊封為爵士。因為淨係睇佢話事卸任前最後一份財政預算案,就見到曾爵士貫徹此終大英帝國施政宗旨,就係臨拍拍屁股走前,幫接任嗰個埋下拆唔晒嘅炸彈。時辰一到,炸到下手眼坦坦。




點解孫柏文會咁講?不如就跟住呢份財政預算案內嘅次序,慢慢睇。首先,預算案內講話要送錢俾生意佬,oh sorry I mean「支援企業」。方法係點?咪就係我上一篇《金手指》嚴重警告話唔好搞嘅政府做擔保。

點做?就係「支持政府企業」去銀行每借一百,官就用我哋啲血汗錢做擔保,保足八十蚊。政府收嘅保險費,只係利息嘅百分之十。有班被差佬支槍指住頭嘅納稅人做擔保,銀行仲唔個個放水?不過我有冇得借呀?冇。不過有人走數時,還就有我份還。

仲有,居然話係俾「中小企」。嗰啲日日叫你利得稅分「稅階」嘅人聽到,就會問:「你話唔可以推行利得稅分稅階嘅原因,係因為啲人可將大公司重組成好多個小公司避稅,所以無法知對方究竟係咩規模。咁依家又可咬牙切齒咁認定邊個係中小企,再利益轉移?」佢哋如果咁問,我就只會話,唐英年,你最好諗定點答。

官仲話根據佢哋壞帳率計算,擔保一千億,要納稅人輸一百一十億元。點計呢?啊,我知,其實政府咁講,唔係對我哋呢啲納稅人講,因為計錯政府要輸更多俾銀行時,我哋連聲都唔可以出,淨係被當提款機咁噤,頂多落匯豐總行下紮營,佔領中環。有得還就銀行贏晒,冇得還就我哋硬食,仲要鼓勵啲唔應該借錢嘅生意佬,老奉攞錢先。

官喺呢份末代預算話有咁嘅計算,其實係面試緊入標普、穆迪做嘢,因為歷史證明信貸評級公司做唔到,不過啲官自覺得。再唔係,就喺博去布魯塞爾,教歐盟啲官點吹水呃人。

聽啲姨媽姑姐話,男人大使都有個譜,最怕義氣去做擔保。即係開支大下,都係預算之內,不過一旦做貸款擔保人時,就可能發生黑天鵝。最佳例子係千禧年代,年年財政有大額盈餘嘅愛爾蘭政府,因為幾年前一句「擔保所有銀行」,令全國大幅減人工、失業率飛升、走得嘅著草。不過因人民未來賤如泥,臨拍屁股嘅人又點會理?不過愛爾蘭及其他因擔保而出事嘅地方,啲以前次次選舉後執政嘅大黨,再選時差不多滅黨。我哋特區終極話事嘅係共產黨,曾爵士真係勁過James Bond咁玩嘢。

我相信,未爆煲前,仲會有啲政棍行出來,話呢個計劃有幾咁成功,政府收保險費收到手軟。呢啲政郡似乜?咪就係當年喺花旗國話兩房好成功嘅人囉!爆咗之後先潛水當冇支持過。

仲有,呢份預算案令一埋炸彈嘅位,就係佢話,政府大力投資基建,建造業對工人需求大增,失業率現百分之五點二,比08年百分之十二點八低。仲話政府會叫新人投身建造業。And you are proud of this?當年08年,一班社運份子叫紮鐵工人罷工,起因係特區總體對工人嘅需求減少。你依家就政府起嘢,話叫後生入行?唔係碼?害人都唔好咁玩得唔得呀?各位社運份子,政府明知冇point起第三條跑道都要起,係因為你哋「成功爭取」咋!

點都好,我日日睇住日曆,希望快啲換屆。唐英年,希望你上任後盡快拆彈。

2 comments:

  1. 吾 做 中, 吾 做 保, 吾 做 媒 人 三 代 好!

    ReplyDelete
    Replies
    1. True, but being the middleman can get thick commission haha

      Delete