Sunday, March 05, 2006

金手指:和黃:花旗國反恐沙包

如果大家對花旗國經濟數據略知一二,會否像我孫柏文一樣覺得花旗國係一個大花筒呢?大花筒者,支出比收入高也。好似花旗國般大花筒,又要一直維持現有生活模式,方法只得兩個︰借錢或變賣家當。
花旗國債台高築,欠我祖國特區上萬億元巨債,所以不得不變賣家當。自911之後,「極少數」花旗國國民「恐外」情緒已經到達杯弓蛇影地步,將花旗國深層種族歧視醜陋一面顯現出來,最明顯行為就係將「另類膚色」外國人想買任何覺得「戰略性」資產,例如石油、港口等資產,都會被政客群起而攻。
舊年中海油出高價買優尼科,但最終都飲恨而回。家航運中東自由港杜拜國企,出手收購前宗主國鐵行,結果花旗國政客都要阻撓,因為鐵行在花旗國六個口岸經營港口業務。最肉酸係杜拜一向以來都係花旗國在阿拉伯世界最堅定反恐支持者。唔知道世界各國「反美」派會怎樣利用這一件事,去攻擊國內「崇美」派。
花旗國政客,又稱港口已經被外國勢力「操控」,矛頭直指被標籤為「五星企業」和記黃埔。和黃管理層已經為3G煩惱,希望這場花旗國「港口」風暴唔會令和黃管理層百上加斤。
不過孫柏文最擔憂係,花旗國政客阻撓外國投資者投資,只會令到花旗國資產價值大跌,繼而令到花旗國經濟衰退。屆時,全世界投資者都會頭痛。

點樣變身新一代神話股

講起花旗國現在吹風,不能不提Google大上大落股價。睇Google股價,比去海洋公園坐過山車更刺激。
起初股價狂升,係因為股價某程度上反映投資者對Google前景非常睇好,覺得佢前途無可限量,甚至認為Google超越了網上搜尋訊息服務,偉大到可以帶給世人世界和平、醫治H5N1、解決以巴衝突方法。如果將Google比喻成一隊英超球隊,股民覺得它唔單止會贏聯賽冠軍、足總盃冠軍、歐冠杯冠軍,就連無份踢世界盃也會贏,甚至可以做埋NBA冠軍,仲埋奧運會女子排球金牌,直頭係完美代表。
之後當Google管理層放風,暗示世上暫時沒有可以開發「處女地」市場,它的股價便應聲下挫。其實千禧年以後Google都算係科網股中最有創意公司。老實講Google實力唔差,它搜尋技術在這個品牌未走紅之前,已經被用戶譽為世界第一,但它真正走紅原因,係因為能夠擺脫單靠網上搜尋器「一曲走天涯」。話說2004年4月1日Google發新聞稿,宣布推出Gmail網上電郵計劃,而且話會突破性地提供比對手Hotmail多500倍信箱容量,好似我呢類「精」仔即時反應係︰「肯定係愚人節玩啦!」
不過當發現原來Gmail係堅料時候,孫柏文也要承認Google係真正值得被譽為「科網黃大仙」,可以做到對用家有求必應。話投資者將Google股價推高,倒不如話它成功建立了一個事事都有可以「超越用家想像」完美形象。

冷炒H5N1

當聽到德國有禽流貓,我就開始擔心政府遲早會將我隻狗「米路」捉去,亦後悔在政府沒收市民散養家禽一天,沒有以行動聲援「吳食得」。如果有朝一日政府真係捉「米路」,我會將佢改名做Anne Frank,然後收埋佢閣仔,如果等唔到禽流感過去,就搵人幫佢寫書拍電影……話說回頭,除擔心家犬安危,孫柏文炒家DNA影響之下,亦都諗有乜投資機會。
投資有時候要放膽,要抗衡大眾智慧。好似響禽流感陰影下,大家唔敢食雞,亦令到一企業盈利大受打擊。花旗國第二大雞肉供應商Pilgrim's Pride Corporation,天下大亂之際連盈利預測都收回,股價亦直線下滑。
不過理性分析,雞及雞蛋對人類飲食文化實在太重要,所以就算再嚴峻情況下,政府都無可能全面禁雞、禁鳳爪、禁雞蛋,最多只會監管、監管、再監管,設下大量關卡去「實」養雞行業。大家都知中小企對應付官僚繁文縟節能力,一定比唔上大企業律師公關團。Pilgrim's Pride係美國數一數二雞肉供應商,如果政府趕絕小雞農,呢間公司又點可能唔會因禍得福呢?
無錯Google係好有潛力,不過股價高唱入雲,已經反映投資者心目中「完美」形象,再無真正投資價值。相反Pilgrim's Pride6倍市盈率,無錯係災難性預測,不過事情有無想像中咁可怕呢?炒股票,其實係睇準現實同股價之間分歧,要出勇氣同盲流Say No!

No comments:

Post a Comment