Friday, March 31, 2006

教你上一堂通識教育 花旗國種族關係

孫柏文一連幾日都講白銀,大家都知道我係白銀大好友,而且隻金手指邀功都邀到手指軟,所以,今日想講番啲比較宏觀啲既嘢。順便同大家上一堂,通識教育課。通識教育係乜?總括呢講,就係啲冇model answer既學術研究,什至到係冇答案,研究完得出呢既結果係仲多知多點問題。

今日想講既係,花旗國種族關係。孫柏文有幸係花旗國讀大學,仲要係大學被人告到去最高法院,話我母校種族歧視既時候就讀。嗰陣時,真係覺得係種族問題上,黑人同白人冇偈傾。點知而家,真係有樣種族問題,花旗國黑人同白人都係普遍反對。佢哋反對啲乜?就係墨西哥非法移民囉。

根據估計,花旗國而家係有大約一千一百萬個墨西哥非法移民。花旗國人民話佢哋搶飯碗,同埋用晒納稅人既資源。咁今日通識堂,想研究既第一個角度,就係如果花旗國張墨西哥來既黑工,全部趕走晒,會對伯南克主宰既貨幣政策點樣?嗱,墨西哥來既黑工大約佔花旗國勞動人口既4.9%,而花旗國失業率只係4.7%,咁如果花旗國政府真係趕走晒啲黑工,花旗國生產出來既商品同服務既價格,就自然會升。首先,嚴重影響花旗國商品同服務既競爭力,出口減少,令到貿易赤字惡化,美元受壓。再講,如果花旗國商品同服務價格上升,亦都等如通脹率惡化,到時你話伯南克會點做?如果加息,咁香港會點樣?一條花旗國對黑工既法例,足以震散全球經濟。

再用第二個角度研究,花旗國人民係普遍反對被黑工融入花旗國社會既機會。不過,而家係花旗國參議院,係有一條被黑工融入社會既法例,得到過半數議員支持。有啲人話,咁樣係啱既,議員係應該有道義責任做自己覺得啱既嘢,選民唔likey 可以下次唔投票被佢。又有啲人話,咁樣係唔啱既,議員係應該有道義責任好「貼市」咁代表選民既聲音。呢兩種想法,就係麥迪遜式民主制度,同埋傑弗遜式民主制度既分別。係香港,直選議員都好啲,功能組別議員就日日為呢樣嘢掙扎。唔信?你問下會計界既譚議員。

因為字數有限,金手指就篤住咁多先,都知道大家學到好多野呢?所以大家都唔好話,通識教育冇料到。

No comments:

Post a Comment