Tuesday, March 28, 2006

你仲有冇用ICQ?

禮拜六晚,孫柏文同班朋友劈完酒之後,又再一次一枝公返屋企。孤零零又wing wing地咁坐係部電腦前面,開下已經唔係好流行既網上短訊程式ICQ,睇下有無失蹤咗既女性朋友蒲頭,跟住用隻金手指同佢地溝通,溝通。其實,今時今日既香港,如果你同啲後生仔女話,交換一下「ICQ號碼」。撞正識少少科網歷史既後生仔女,佢哋都祇會笑你「乜咁out既」。撞正啲唔識科網歷史既後生仔女,佢哋就分分鐘會問你ICQ係唔係Telex或者電報年代既一種通訊技術。

其實,我係係花旗國大學讀緊書既時候,開始用ICQ,差唔多都有十年囉。當時,ICQ如日方中,稱霸網上短訊世界。網上短訊程式好唔好用,是決定於有幾多人用緊個隻短訊程式,因為越多人用個隻短訊程式,你就可以透過個隻短訊程同越多人傾偈。如果畀一個短訊程式你,冇其他人用,更好用,都冇用,因為冇其他人,傾唔到偈。呢一個現象,就係叫做「市集效應」(Marketplace Effect)。係古代時候,一個市集要成功,就要人流高。正當買家賣家都人頭湧湧,買方知道呢個市集有全城最多賣家競爭,就會相信到該市集會搵到最低既價錢。掉翻轉頭,賣方如果知道呢個市集有全城最多買家出價,就會相信到該市集會搵到最高既價錢賣貨。
最後,越係旺既市集就會越旺,越冷清既市集就會越冷清,直至到個市集人多到迫爆,就會見到有啲貨品既買賣雙方,自自然然咁去其他地方做交易。去到今時今日,二十一世紀,係虛擬世界係唔會有「迫爆」,所以如果你有一個全城最旺既「市集」應該只會越做越旺。不過,就算有更旺既「市集」,如果唔用心去管理,買賣雙方遲早會走去其他「市集」。我今日用ICQ搵唔到朋友,代表ICQ既沒落。ICQ既息微就係一個好好既例子,ICQ後來被花旗國AOL買咗,AOL又緊著同埋時代華那合併。最後科網爆破,ICQ變成棄嬰,ICQ越來越唔好用。一個唔用心去管理既「市集」,就算可以靠「市集效應」稱霸世界,都可以玩完。

No comments:

Post a Comment