Wednesday, April 25, 2007

江 西 銅 Own Goal 王

大家作為《金手指》嘅fan屎,都知道孫柏文喺兩個禮拜前4月10日曾經叫大家 「一注獨贏買江銅」。之後,江西銅業(358)就喺4月19日出全年業績(幾好),同埋喺4月23日出07年首季業績(唔好)。噚日,我原先想全神貫注睇 吓點解江銅喺07年首季嘅業績咁差,不過因為好掛住我八歲大嘅姪仔Louis,所以就走咗去探我叔叔同嬸嬸。當然,為咗減少自己「唔做嘢」嘅罪疚感,我就 帶埋嗰份首季業績報告去睇。

我去到叔叔屋企,就見到Louis着緊件紅色波衫。相信大家同我一樣,都好鍾意足球,所以都可能聽過一對叫曼聯 嘅足球隊,而Louis着嘅紅色波衫,就係曼聯嘅波衫。冇辦法,Louis老竇即我堂哥,九十年代喺前宗主國讀書,被當年嘅曼聯深深吸引,所以變成fan 屎,令Louis有好多件曼聯波衫,可以由頭笠到落腳。嬸嬸話,當年Louis嘅屎片都有曼聯嘅logo。

見到Louis件波衫,我就問佢 知唔知乜嘢係「曼聯」,佢望住我,跟住就開始唱:「glory, glory Man United...」我又問佢鍾唔鍾意曼聯,佢就話鍾意巴塞隆拿,不過因為我堂哥迫佢,所以先至着曼聯嘅波衫。跟住我話:「其實,曼聯踢波可以好好睇,等 我畀你睇吓。」講完我哋就走去部電腦度,跟住上Youtube網站,搵晒當年曼聯門將巴夫斯Barthez啲蝦碌鏡頭畀Louis睇。

大 家可能唔知,不過喺千禧年代初,睇曼聯踢波,往往全場波最有娛樂性嘅一刻,就係被稱為「加利仔」嘅後衞Gary Neville,交波畀當年曼聯門將巴夫斯。好多時,就算前鋒、中鋒幫曼聯入波,都會因加利仔同巴夫斯蝦碌、擺烏龍own goal,所以令到球隊最終輸波。Louis一路睇,就一路笑,我見佢睇得咁開心,所以就去咗睇江銅份首季業績報告。

原來,江銅嘅收入升咗 好多,不過因為成本支出升得仲勁,所以令盈利倒退。大家要記得,銅嘅平均價喺07年首季比06年首季升咗23%,開銅礦嘅成本就係買機器、請工人、買燃油 等等,如果一間銅礦公司乖乖地,簡簡單單將自己開採嘅礦石提煉,將銅產品賣出,只要銅價錢升,盈利就會升。因為開礦成本往往比礦產價格波幅細。

大家可能會問:「咁點解江銅嘅成本升咗咁多?」其實,雖然佢哋想將盈利倒退嘅責任推卸落「加稅」度,不過加咗嘅稅連幾千萬都冇,點樣解釋嗰幾十億元嘅開支?睇報告,江銅話係因「相關原料單位價格上升」所以先至令成本升咗咁多。

雖然江銅冇在解釋,其實,應該係因為江銅過份投資喺「可提煉生產量」,遠遠多過自己開採銅礦石嘅需要,所以向其他人買礦石提煉。不過因為礦石價格升幅比起銅價仲勁,所以提煉就要蝕本,情況有啲似中石化。

給江銅的一封信

其 實,提煉成本升,不過又唔可以轉介畀消費者嘅原因,係因為提煉係一門只要有錢就可以做嘅生意。喺祖國資金氾濫嘅情況之下,好多人都可以進入提煉銅嘅生意, 令營商環境非常困難。睇到呢到,Louis見我愁眉苦臉,問我乜嘢事,我將江銅嘅情況講畀佢知。話銅價升等如前鋒入波,不過投資錯誤就等如擺烏龍。 Louis就笑「江叔叔」好似加利仔同巴夫斯,我話真係好似搵咗佢哋做管理層。最後我問Louis究竟知唔知「江叔叔」應該點做,佢就畫出來,我就應承以 公開信形式畀「江叔叔」睇,上面就係Louis嘅信。

6 comments:

  1. Hi Pakman,

    拱你對#358嘅目標價有冇改變?

    ReplyDelete
  2. nope.

    Still $16

    Unless they fuck up again next Quarter. Then I will personally fly up to Jiangxi and go kick their asses.

    You can come and help me hold them down.

    Shuen

    ReplyDelete
  3. Hi Pakman,
    已經唔係第一次, 若果佢仲唔換ceo, 我想我地要儲定錢買機票, 到時留番前面俾我.....踢..he he !!

    ReplyDelete
  4. 知唔知增發什么時候能夠完成呢?

    ReplyDelete
  5. And yes 崎... I will reserve the face for you hahahaahahha

    ReplyDelete