Monday, October 08, 2007

dot com惡習 按債還魂

孫柏文記得當年dot com時代,其中一個將泡沫谷大嘅「元兇」,就係一樣叫做vendor financing嘅嘢。Vendor financing就係賣電腦器材嘅公司,同想買器材嘅dot com講:「你今日已經可以攞走啲器材,不過錢就唔使今日畀。當我借住錢畀你先。」因為是賣方提供借貸,所以就叫做Vendor financing。

大家可能會問:「咁點解可以將泡沫谷大?」理由係,一間公司賣嘅器材可能好廢,不過因為提供有利條件,所以成功「賣」出。雖然錢未到手,不過賣方已可入賬,喺公布業績時話賺咗錢。當間間公司都用呢個方法推高生意額同「盈利」,就製造咗一片歌舞昇平嘅氣氛。

大家應該會再問:「如果dot com買方執笠點算?」問得好!當年dot com龍頭──思科Cisco,就係面對一批批攞咗佢哋啲器材嘅dot com執笠,所以進行大幅撇賬。撇到Cisco自己都話係一場百年難得一遇嘅水災,7年之後嘅今日,股價仲係潛水。

不過,未爆煲之前,每季出業績,都會被人稱為英雄中之英雄。

重施故技造靚盤數

今時今日,嗰啲投資銀行,居然重施故技。手上嘅按揭、企業債券可能好廢,不過因為佢哋想造好盤數,所以就同啲專買「財務橫屍」嘅禿鷹基金vulture fund講:「你今日已經可以攞走啲債券,不過錢就唔使今日畀。當我借住錢畀你先。」成功「賣」出之後,賬面上,啲債券價格繼續下跌,已經唔關啲投資銀行事。

到出季度業績時,就會因「解決」咗問題,被人稱為英雄中之英雄。不過,我一定要警告大家,如果有機會見到啲投資銀行家,千祈、千祈唔好問:「如果啲禿鷹基金執笠點算?」因為佢哋一定會話:「如果?如果?咁多如果?今日我公司嘅股價升咗呀!升咗呀!見唔見到呀?升咗呀!」


No comments:

Post a Comment