Tuesday, February 19, 2008

對抗胡亂執法的方法

2006年,世界盃決賽,法國對意大利。加時階段,法國隊隊長施丹,頭槌頂落意大利馬達拉斯嘅心口。雖然,睇番以法文做旁述嘅YouTube短片,聽到旁述員重複又重複咁喊着話:「Mais pourquoi?」真係啓發到寫作題材。

不過,當時我好天真咁諗,一個頭槌又可以有幾多個寫作角度?點知,之後嘅十日,陶傑先生寫咗六篇,從不同角度談論施丹頭槌嘅文章。現在,孫柏文睇番嗰六篇文,都仲會不斷發出「係喎!」聲。同時敬佩陶傑先生嗰種將題材發揮得淋漓盡致嘅能力。一個頭槌,六篇文。

尊重司法制度


到今時今日,問大家有乜嘢話題同當年嘅施丹頭槌一樣,個個知發生咗,不過唔會令戰爭爆發、股市升跌?冇錯,就係「明星生活照」事件。

翻查紀錄,原來呢篇已經係我第五篇講呢件事嘅文。真係希望有一日,能達到我嘅終身目標,能夠有陶傑先生一成嘅功力。

入正題。今次「生活照」事件,其中一個令民憤飆升嘅原因,就係因為警方嘅執法態度。我哋香港人,其實骨子裏非常尊重司法制度,而對任何用手段進行私刑,都會走出嚟抗議。

例如,一個人被警方拘捕,律政司決定控訴,之後被法庭裁定有罪,所以需要坐監,香港人絕對覺得天公地道。不過當警方同律政司,令一個人未被裁定有罪,一個橫睇掂睇都唔似會棄保潛逃,一個好難信會即時威脅社會安全嘅人坐監,我哋就會非常鄙視執法機關。

權宜計失民心

我明白警方為求達到殺一儆百嘅效果,用權宜之計。特別因為以前用同一手段,攻擊啲例如玩黑色幽默「話會炸廸廸尼」嘅人非常有效,所以今次照辦煮碗。不過有如當年拿破崙嘅軍隊一樣,有時會走得太遠,去到莫斯科之後,要夾着尾巴撤退。最後誠信破產,威嚴完全崩潰,市民唔再覺得可以倚靠佢哋。

當然,如今次可以揭警方手段,全賴傳媒、網民嘅齊心協力。不過一旦冇人理,執法機關就會繼續繞過司法制度打壓市民。聽日,就提供一個例子。

No comments:

Post a Comment