Sunday, March 30, 2008

花旗國銀行的「冇事」煙幕

呢幾日,股市好似平穩好多。起碼比上個禮拜刺激大減。如果大家仲記得3月中花旗國傳出Bear Stearns(貝爾斯登)唔掂,仲因為會火燒連環船,迫到聯儲局喺花旗國上個禮拜一開市前,搞掂Bear Stearns嘅負債。

最後方案,就係摩根大通接管咗Bear Stearns嘅營運。聯儲局就出290億美元接管Bear Stearns嘅負債。

之後,大家都估再有邊間投資銀行會出事。而負債情況最似Bear Stearns嘅投資銀行,就係雷曼兄弟 Lehman Brothers,所以啲人就估佢係下一個。

點知,雷曼兄弟就喺禮拜二宣佈業績,居然上季度賺4億幾美元!全球股市嘅跌勢亦暫時停止。

雷曼兄弟咁叻嘅原因,好多都覺得因為市況轉穩。如果你咁都信,咁你就俾花旗國銀行嘅會計制度呃晒。

舊年,孫柏文曾經解釋過一種叫做negative amortization嘅銀行「收入」,起碼會計上當係「收入」。

上個禮拜,金管局總裁任志剛話銀行放債啲人唔可以淨係還息唔還本。大家都知道,還息唔還本,即係供款幾年之後,本金冇變。以前花旗國啲銀行仲利害,啲人做按揭首幾年連息都唔使還晒,即係供款幾年之後,本金會增大。

Neg-am「收入」,就係本金增大咗嘅部份。借錢嗰日,本金10萬,之後增大到11萬,嗰1萬嘅分別就係Neg-am「收入」。不但係充滿「水份」嘅收入,仲要如果出現斷供潮,以後盈利打擊仲大。舊年年中未出事時,已有好多銀行一旦扣除Neg-am「收入」,就會出現虧損。

債價跌負債減收入增

原來,又有一種更離譜嘅銀行「收入」。

大家都知道,喺新嘅會計制度之下,資產估值如有市價就跟市價計。

原來負債都係一樣,投資銀行發債券借錢,啲債券有市價。一旦市場覺得啲投資銀行風險高咗,啲債券價格就會下跌。

啲債券價格下跌,原來喺會計制度上,令負債下跌。負債跌咗嘅部份,就可以當係「收入」!就係因雷曼兄弟發嘅債,因市場對佢嘅信心大跌,所以價格下跌。因而令雷曼兄弟從呢個途徑錄得6億美元嘅「收入」。

大家要記得,佢哋只係賺咗4億幾。好彩,市場對雷曼兄弟長遠還款能力冇信心!越冇信心越賺錢!

7 comments:

  1. Thanks, Pakman.

    A fresh and valid analysis.

    ReplyDelete
  2. pakman,
    記唔記得好耐之前你應小弟要求寫過一篇賣蟹呃秤的文章?
    今日海關又做野, 你身為自由隊隊長, 係咪應該為d小蟹民申冤, 有可能係你嚮朵之作.
    http://hk.news.yahoo.com/080331/12/2rj21.html

    ReplyDelete
  3. 唉, 花旗國今時今日變成國際寶藥黨, 跌錢黨集中地,點解會咁折墮 ?

    ReplyDelete
  4. Pakman you were right about Lehman! Thumbs up!

    ReplyDelete
  5. http://zh.wikipedia.org/w/index.php?title=雷曼兄弟&variant=zh-tw#_note-1

    (雷曼兄弟破產消息,早在2008年3月份就已經傳開,香港財經評論員孫柏文在3月30日撰談到雷曼兄弟將破產,成為全球成功預言雷曼兄弟破產的人之一)[2]。

    ReplyDelete