Monday, May 05, 2008

分化港女的公眾假期

噚日,孫柏文接到一個經常到內地公幹、熟悉國情嘅朋友電話,傾傾吓偈,佢話:「今年實施新例,今日5月4日喺內地就有個青年節,凡14歲至28歲的職員可以放假。」

孫柏文即刻話:「嘩,咁咪嚴重搞分化!歧視我呢啲30歲冇耐嘅『青年』?」

朋友就答:「最慘係嗰啲20到『忟』、30歲嘅單身中女OL,你話嗰日返到公司原來得自己一個女職員要返工,你話佢幾咁式凄凉呀!」聽到呢度,孫柏文即時抹一把汗,因為好彩香港仲未有呢個節日,毋需要面對咁嘅分化。

屋企忽然有事

收線之後,同《蘋果批》高明輝講起呢個「不平等條例」。我問佢:「咁嗰啲被問及幾多歲時,會答:『關你乜事?』嘅港女。又會點?」

佢諗咗一陣就話:「咁如果香港係咁,我相信嗰日會有好多港女特登請假,就算要拎annual leave都要去放!至怕到時全個office冇晒女同事。到咗第二日,老闆一定會『的』個HR經理入房,問佢:『乜我哋請咗咁多細過28歲嘅女同事咩?點解我平時行開行埋都唔多覺眼嘅?』」

當我哋仲討論緊個青年節係咪會嚴重削弱嗰日嘅生產力之際,朋友又來電補充,佢話:「喂,係放半日、半日喎!唔係一日。」

於是我同高明輝講,得半日假放喎,咁annual leave可唔可以放半日o架?佢又諗咗一陣,話:「我諗,嗰日會好多港女忽然『屋企有事』,同公司講要遲到或早退,要放半日。然後再同同事話要放青年節,就好似有啲港女特登喺情人節訂花畀自己一樣!不過,我都仲有樣嘢唔明……」

咩呀?

「究竟學生有冇得放青年節假?如果香港啲大學有得放,好似沈詩鈞呢類神童,咁咪分分鐘個課室靜英英,得佢一個要上堂?甚至乎連個讀MPhil嘅Tutor都有得放,但係神童冇份。」

一國兩制萬歲

孫柏文覺得,神童始終都係比較少見,不過遲入學嘅新移民學生就多啲。佢哋有好多嚟到香港,因為種種問題,要到14歲先讀小六,咁嗰日,可能成班得佢一個有假放,上上吓堂,要同Missie講:「老師,我要走,要去放青年節假呀。」個港女班主任遇到咁嘅情況,都唔知放佢走好,定話「屋企有事」跟埋佢一齊走好……

講咗咁耐,孫柏文始終都覺得,香港人唔使面對呢種分化,真係好彩。一國兩制萬歲

3 comments:

  1. 在國內,近年普遍還沒有所謂「年齡歧視」的意識。大部分人都知道和接受這種遊戲規則,尤其是中央下達的遊戲規則。

    聘請人員可以指明年齡,所以分化嘛,在國內,未必有太大影響。何謂不平等條例,似乎以香港人理所當然地認為居多。(且慢,此並不表示小弟同意或支持這種限定年歲放假的節日)

    而且,在國內,超過30未嫁的女士,真的少之由少,你問問你的朋友吧。

    不過,也同意你。幸好,還有一國兩制頂住。

    ReplyDelete
  2. I know man...

    Age discrimination sucks.

    Especially when it is sanctioned and PROMOTED by the government.

    *sigh*

    ReplyDelete
  3. 不過反正五一假期放4日,所以橫豎都放假,所以青年節無セ人理喎...

    ReplyDelete