Tuesday, February 19, 2008

「生活照」揭網上樽頸位

今日,孫柏文首先想問,大家有冇集齊啲「明星生活照」?如果有,我想問大家係點樣集齊啲相?從收到第一幅相,到最後嘅幾百幅照片集,收相嘅渠道有冇變?有變,又點解變?

其實,從「生活照」事件第一日爆發。照片嘅傳播方式,不斷在變。首先,事件爆發嘅第一、二日,相得兩張,檔案大小只有幾百kilo,網上討論區就係最有效率嘅傳播途徑。

終極方法燒落光碟

到事件爆發嘅第五日,有十幾張相,檔案大小有幾個mega byte,已經冇乜人去網上討論區傳播照片。

原因當然唔係因啲差佬有效率,而係因太多人瀏覽,所以辦討論區網站嘅server頂唔順,啲人去到個討論區都 load唔到嘢。所以電郵就成為傳播照片嘅主要渠道,亦同時促進港人之間嘅友誼。

事件進展到第二個禮拜,忽然喺兩日之內,有如黃河決堤般,有幾百幅相出現。檔案已大到好多電郵服務收唔到,或者拒收。取而代之就係啲人對人(MSN),點對點(Foxy)嘅軟件。又或者用最終極嘅方法,鬼佬稱之為「sneakernet波鞋網」。即係將啲相燒落隻光碟,跟住着波鞋落街攞畀個朋友。

大家見到,正當要傳遞嘅檔案越來越大,就會不停遇到網上嘅樽頸位。不過問題係每個繞過樽頸位嘅方法,要越來越多嘅科技知識。原先只要識上網就得,之後就要有一個稱職嘅電郵服務。最後就係要識用啲特別軟件。

推動科技最佳環境

雖然,喺呢個情況之下,應該係推動唔識嘅人,學用科技嘅最理想環境。不過一個理性嘅用戶,應該信啲相唔會源源不絕,最終唔學用。

最後,點解唔係上面尹思哲兄寫呢個題材?因為我問過佢,集齊啲相未?佢不單止未有,仲好似漠不關心。試問,唔係想集齊,唔係想即時有最新嘅相,又點會遇到樽頸位?遇唔到樽頸位,又點會寫到呢個題材?

8 comments:

  1. 呢o的情況用 BT 最好

    ReplyDelete
  2. yes... peer to peer...

    Easy large file distribution...

    ReplyDelete
  3. 好同意,因為這樣會推動唔識用電腦嘅人,同時個D USB手指去得好快。

    ReplyDelete
  4. 我有同事立即開MSN用來收相!仲更加入Facebook用來參加"生活照"有關的Group

    ReplyDelete
  5. My mom...

    Learnt how to tape TV shows because of Pao Ching Teen

    ReplyDelete
  6. 你解決樽頸位呢個問題未?

    ReplyDelete