Tuesday, February 12, 2008

我來點醒高盛CFO

首先,孫柏文想同大家拜年,祝大家今年金銀滿屋。因為啲國際銀行、金融機構喺鼠年都會繼續「有壓力」,所以買實貨金銀擺屋企,都係有根有據。

上個禮拜嘅春節假期,亦係滙豐(005)因次按發出該公司歷史以來第一次盈警嘅一周年紀念。咁就一年。相信就算可以用個腦預測到有咁多風風雨雨,都冇可能令個心安然接受。

去馬場驚買錯馬

事態發展至今,債市嘅心臟病仲未醫番好。唔好話價差,就連成交都冇乜。可能因為咁,上個禮拜四投行高盛嘅財務總監David Viniar就出嚟,公開哀求搵人幫佢指點迷津。

Viniar話,債券價格現在預測緊「worst recession最差嘅經濟衰退」。唔係「好差」,係「最差」。佢仲話:「Total disconnect between the equities market and the credit market股價同債價反映嘅未來背道而馳。」

我見到Viniar總監咁可憐,唔明點解股價雖然差勁,不過債價仲衰,所以今日就點醒吓佢。有如隔籬《國際視野》嘅王冠一兄成日搞笑咁話,每一個資產市場,就有如一個賭場、投注站。呢排股市面對嘅壓力,就係因為啲賭仔擔心盈利下跌。即係去馬場驚買錯馬。

買莊閒都賠三倍


如果用「百家樂」來比喻債市,今時今日債券嘅回報率,就係買「莊」或「閒」都有三倍。

大家可能會話:「兩邊都賠三倍?咁咪好着數?唔落注咪唔理性?」大家以上嘅問題,就係困擾Viniar嘅問題。

啲人唔玩「債市百家樂」,係因為唔知道買中有冇得賠。唔係驚賭場執笠,就係驚啲啤牌有事。甚至驚等收錢時啲差佬冚檔(希拉莉講過,希望見到持有次按債權嘅人,就算對方停供,都唔可以收番啲屋)。

所以淨係睇債價,跟住就話債市預測緊啲乜乜物物,根本上仲係生活喺爆發金融風暴前嘅「正常」世界。Viniar叔叔,希望你睇完呢篇文之後,可以同現實接軌。

2 comments:

  1. 兄台經常叫人買白銀,但黃金和白金又如何呢?請指教!

    ReplyDelete
  2. Gold and Platinum will remain very very strong.

    But for explosive upside...
    Stick with silver.

    ReplyDelete