Thursday, March 06, 2008

「一注獨贏」何處來

今日係《金手指》每日專欄面世兩周年紀念,孫柏文想多謝各位fan屎呢兩年嚟嘅支持。呢兩年真係發生咗好多風風雨雨。當然,參與投機買賣嘅各位,自問有邊「兩年」,股市唔係充滿風風雨雨?

兩年多前,當我知道《金手指》將會每日出街時,我就搵咗以前股票行嘅同事食晏晝。希望可以攞佢哋嘅意見。當時,就有一位現在已失散咗、無法聯絡得到嘅前輩,一齊食飯。佢當時係股票行裏面,資產管理部嘅首席基金經理,佢個名叫做Billy Ho。

通脹下保護自己

由好多年前,我喺股票行開始做嘢嘅一刻,Billy同我已經志同道合。原因係佢同我都深深相信,當時剛展開嘅原材料大升浪,一定會升到冇人信。除咗因印度同祖國等新興國家會令需求飛升之外,仲因我同佢都信,當時仲膨脹緊嘅花旗國樓市,一旦爆煲,就會引嚟中央銀行瘋狂濫發鈔票。鈔票一旦濫發,原材料價格通脹就會一發不可收拾。

仲記得當年我喺股票行做石油股分析員時,佢耐不耐就會走過嚟股票部,同我笑話我將中石油(857)、中石化(386)、中海油(883)等嘅股票目標價,定得太低。不過,真係令我哋產生絕對共鳴嘅原材料,就係白銀。

食晏晝當日,Billy同我講:「你家將會成為一個財經評論員。做你嗰行,每個會令人記得嘅評論員,都會有個代表佢嘅長線投資建議。」

佢都未講完,我已經話:「白銀。」

佢一聽到我咁講,就話:「你e家有個平台,好好把握呢個機會,教啲讀者點樣喺高通脹環境之下保護自己。」

就係咁,我就開始寫將會喺2006年3月6日出街嘅嗰篇文。文中話到明,對白銀作為長線投資建議,充滿無限信心。

我仲話:「每一次升,我都會出來邀功,每一次跌,我都會叫你趁低吸納。」亦提供每盎斯120美元嘅目標價。有效期十年。當日銀價?10美元一盎斯。

冇信心就買位置


篇文寫完之後有個小問題,就係唔知起乜嘢題,所以我就走去請教李兆富。佢睇完篇文後話:「你都好信白銀。」我話係。我又問佢起乜嘢題先可誇張地表達呢份信心。佢話:「以前同你入馬場,你話過冇信心就買啲位置,有信心一注獨贏就得。哈、哈!」

嗰篇文最後起乜嘢題?咪就係「一注獨贏買白銀」。番鬼佬話齋,the rest is history。

最後,我承諾會繼續努力,做到最好,就算幫唔到大家賺錢,都希望可以為大家提供一啲娛樂。再一次,多謝大家!

12 comments:

  1. 謝謝您在這兩年所付出的努力,使我們對金融市場多了反思,對一些金融現象多了深入了解。謝謝您。

    請您繼續努力!

    ReplyDelete
  2. 兩年前我已經有這個問題,你有沒有計算過,用一筆資金買白銀放十年,機會成本是多少?如果用同一筆錢投資其他東西,回報怎樣計算?
    一般投資者資金有限,不可能成副身家長白銀十年吧?假設用同一筆資金,買HSBC股票放十年,買白銀放十年,前者有息收,後者擺埋一邊,條數點計?
    白銀值得投資,但是不是最值得投資?

    ReplyDelete
  3. 機會成本是也. 條數好易計. 假設以股代息, 買股票的平均年回報應約為股息率加價格年均升幅, 而買黃金及白銀則只為價格年均升幅.

    事後孔明, 十年前買 HSBC 當然回報不俗, 但如果買 PCCW 就...

    以恒指和貴金屬比較相信較中肯.

    ReplyDelete
  4. Pakman, 多謝你的坦白。

    娛樂性你做到;但建議可行性則欠認真了。

    Wongchoi, 2800 都有2-3%息, 更分散了風險。

    ReplyDelete
  5. 坊間有一個跌市配對因由.美國有次按.中國有宏調,香港有accumlator //想升都難喎!!

    ReplyDelete
  6. 真正了解貨幣制度弱點的有幾多人. 我好有信心120一定到. 買7120吧.

    ReplyDelete
  7. 最近發現有樣野叫 "淨價投資證":
    http://ask.abnamro.com/zeroCertificate.do?testing=yes

    黃金淨價投資證(9163)

    想問下買唔買得過?? 如果係長線投資(1年以上) 會唔會有d hidden 風險呢??

    Thanks!!

    ReplyDelete
  8. 淨價投資證聽講可以理解為冇溢價的認股証.風險一定有..即是你星期一買9163但一年後金價得返us700..咁你就喪蝕.其實買金都係買實貨金好d.....我們而家的高位;到我們的子孫可能只是低位.(一安士可以有一塊簿金塊:約29mmx50mmx1mm)..呵呵..含住黎瞓或者攞黎攝門腳都好過癮!!

    ReplyDelete
  9. damon, 咁去bank買paper gold係咪好d呢??
    有無話邊間bank好d?

    Thanks!!

    ReplyDelete
  10. 恭喜你兩週年紀念;繼續努力!

    Sarah

    ReplyDelete
  11. 實金...實金...實金...空運到你手!!

    ReplyDelete
  12. 在加拿大中文傳媒寫文章,例如明報、星島、世界日報等,我是第一個唱淡美元,從2003主1月開始叫買黃金、稀有金屬、石油資源等;5年後的今天埋單計數,揸實金尤勝炒金屬股,我現正檢討短炒方法。

    個人經驗,網友如果睇好白銀,投資實銀或更可取。何況,包括中港在內,環球股市正步入熊市。

    希望各位網友多指教

    ReplyDelete