Friday, May 23, 2008

計劃經濟下攞着數

今日,孫柏文想為呢幾日嚟睇過嘅兩篇文章作回應。

第一篇,係老牌時事評論員王岸然喺5月21日《信報》寫嘅文章。佢老人家,高度肯定咗例如曾淵滄同我等信奉自由經濟嘅人,成功解釋「計劃營商法」(又稱「競爭法」)嘅害處。肯定我哋成功迫使呢個死要面、唔妥協嘅政府,將呢條「經濟二十三條」法例包括嘅範圍縮減。

王岸然見到我哋努力向市民、小企業解釋後,都忍唔住話:「難怪法例經諮詢後大為縮水,由七宗罪減為四宗。」佢特別表揚,我哋自由主義者對政府立法,往往會衍生出嚟unintended consequence(非原先設想嘅後果)嘅憂慮。所以佢特別喺文章提到:「法例原意固然是保護小企業的競爭空間。」

所以今日,我想同反對呢條法例嘅戰友話,我哋用心解釋,不但會令政府取消立惡法。我哋嘅努力,仲會被人肯定。在此向王岸然發誓,七項減到四項,只等於仲有四項要更出力解釋,我哋會不負所託繼續努力!

第二篇,就係尋日喺《金手指》樓上、《兩岸三地》專欄Uncle Ray嘅文章。佢喺篇文分享咗佢對位於馬料水嘅科學園,有乜嘢感想。佢見到科學園裏「三、四幢辦公大樓,全幢丟空」,有人嘅大樓就「十室五空」,最後仲話科學園係「一片寧靜的樂土,而不是繁囂的科技中心。」

雖然,Uncle Ray知道:「數碼港及科學園都是董建華年代留下來的產物,右派經濟學家對這類的政府行為,深感厭惡。」不過都繼續話:「作為小納稅人,我倒認為科學園是一個不錯的項目,在那裏,找不到自由行的影子,沒有最『Hip』的LV、Prada等名牌的店舖,遠離都市繁囂,只有吐露港的海風,明媚的陽光,在香港,這都是已經很難得的一點點空間。」

政府強迫市民補貼

我想作嘅回應就係,喺計劃經濟之下嘅國營雜貨舖,因為價格有政府補貼,所以好平,不過搞到供不應求,排隊排第一個就好着數,但最尾嘅人往往就買唔到。變相政府強迫其他市民補貼排第一嘅人。

我作為一個以前好喜歡去數碼港流連嘅人。喺香港,如果你要感受到計劃經濟之下「排第一」嘅滋味。Uncle Ray就話去科學園,我就話去數碼港。你會感覺到社會資源絕對錯配,不過對個人就非常着數。

1 comment: