Monday, November 13, 2006

見頂訊號在此尋


見頂訊號在此尋

上個禮拜,孫柏文同大家講過關於「泡沫」呢個詞,幾時開始同點解會被人用來形容,一樣去到被瘋狂炒賣投資項目。事源於1720年前宗主國,當時有一間叫做South Sea Company公司,因財技同有卓越塑造特權能力,幾個月之內股價有以倍計升幅。

睇番當年,South Sea Company股價見頂一刻,其實係可以從睇投機熱錢湧入湧出來判定。其實自古至今,好多時要知道一個泡沫見頂一刻,真係從睇投機熱錢走勢就可以。例如,17世紀鬱金香狂熱tulip mania,見頂一刻都係因為當時荷蘭政府頒佈話鬱金香花唔係一樣「投資項目」,而係一樣「消費品」,所以命令所有銀行要立刻停止借錢畀人買鬱金香。「錢源」一斷,泡沫亦爆煲。

又或者睇番千禧年花旗國科技股。當年,因花旗國中央銀行聯儲局,擔心電腦會有千年蟲現象出現,繼而影響經濟表現,所以將大量現金推入銀行體系裏面。最重要係,電腦千年蟲現象唔係只限於99年12月31號變成00年1月1號一刻咁簡單,根據當年研究,世界各國電腦系統係要去到過3月之後,先至算完全過危險期。

所以聯儲局不斷推現金入銀行體系動作,就一直做到3月先至停,3月之後就開始抽錢走,而代表美國花旗股納斯達克指數,亦係3月5000點見頂。如果大家再細心留意,其實當年由1月至3月,納指由4000點升至5000點,新進入市熱錢量,就相等於當時同一時間聯儲局推入銀行體系現金數量一樣。

今時今日,大家如果要估個股市幾時見頂,就不如留意熱錢同資金究竟有冇流走。首先,最緊要睇下世界各國中央銀行有冇抽錢走,特別係花旗國同日本中央銀行。因為,聯儲局由3、4月開始到現在都冇增加熱錢數量表現穩定,所以最緊要睇日本點做。如果全球投機者覺得日本會抽錢走,大家就會見到好似今年4、5月日圓短時間之內有大升幅。

不過,就算投機者覺得日本會抽錢走,佢都會順次序去賣,要賣晒手頭上「難貨」,跟住睇定先,如果有需要至賣「好」。好似我特區股市5月下跌,發生時間日圓升浪之後,代表特區股市係國際投機者「好唔情願」之下賣股。不過,例如冰島股市2月已經開始下跌。咁冰島股市到現在11月已經升番好多,今次估特區股市幾時見頂絕對可以用番好似冰島股市呢類「難貨」股市去作警號。

No comments:

Post a Comment