Friday, November 03, 2006

熱錢將中移動當Google咁炒

近個月來,恆生指數屢創新高,冇跟開股市朋友可能會覺得一片歌舞昇平。不過,孫柏文相信好多金手指fan屎同我一樣,都係對「恆指屢創新高」呢個現象充滿戒心。無他,股市升浪要畀到人信心係一個不折不扣大牛市,最緊要係市場裏面乜股都升,不過睇番我特區恆生指數,升來升去都係得幾隻股票帶動恆指創新高。呢得幾隻股票帶動升浪,番鬼佬會形容為「poor market internals」,即係我特區股民叫「虛火」。

不過無辦法,雖然我一路以來對後市睇得非常淡,幾個月前叫大家賭跌市、買熊証,仲要有以身作則同大家一齊呢場升浪當中被「殺」(被「殺」方法就係恆指升到熊証「強行回收價」,所以令熊証一個遠比入市價底價位被回收),不過因為個市都仲係繼續升,所以今日我都要同大家解釋下恆指升動力點來。

到同大家講過,恆指近排屢創新高,都係倚靠幾隻股票。而呢幾隻股票股票當中,升得最漂亮就一定係差唔多有專利權,祖國提供流動電話服務941「中移動」。中移動升得有幾快?快到出現五年難得一見「所有買跌認沽証行使價之外」現象。大家可能會問:「點解孫柏文會話呢個現象係五年難得一見?」原因係當孫柏文同老友《利字當頭》一欄總舵主利世民兄講起呢個現象時候,佢話最後一次出現呢個情況出現,係千禧年1186盈科數碼動力。

大家可能會再問:「嘩!今次中移動唔會學千禧年盈科嗎?」要答中移動會唔會大跌呢個問題,首先要知道中移動點解會升得咁快。大家要謹記,今次中移動大升浪係靠熱錢湧入。你話佢係大鱷好,對沖基金又好,今期全球熱錢確實最鍾意炒祖國重磅股「China Large Cap」。而最好就係可以受惠於祖國經濟持續急速增長公司。因為花旗國樓市爆煲,世界經濟火車頭地位就會係祖國飾演,就連經濟學人雜誌The Economist都係咁講時候,仲唔炒起China Large Cap?

大家可能會加問:「孫柏文好成功解釋點解中移動升到60幾蚊,不過好似冇解釋點解仲可以再升到70、80蚊喎?」去到呢度,我就要同大家分享一段對答,呢段係同一個對沖基金做舊同學對答。當時同佢傾,就係05年初,佢好出力咁叫我買Google,我又好出咁叫佢買白銀。大家都知道我會點樣叫佢買白銀,所以我唔會重複,今日就同大家分享佢點樣叫我買Google。

當時Google仲係200蚊一股,佢話只要Google每年盈利增長有50%,市場就可以接受P/E 50市盈率,所以如果市盈率唔變盈利又升50%,股價就可以隨著盈利增幅升50%好快去到300蚊。跟住如果Google令到市場覺得盈利增長可以維持有50%,市場就會開始用來年估計會上升50%盈利做基礎,再乘50倍市盈率,即係將股價由300蚊進一步推到去450蚊。當時我問:「就係咁簡單?」佢話千祈唔好高估對沖基金,佢就係咁簡單決定炒乜。結果Google真係05年由200蚊升到上450蚊一股。

用同一條方程式,中移動令人相信可以每年盈利增長有20%,所以可以接受P/E 20倍市盈率。如果市場開始憧憬中移動可以06年賺$3.25(多05年20%),跟住07年賺$3.9甚至$4,到時再乘20倍市盈率,中移動就會被推到去80蚊一股。大家最後可能會問:「就係咁簡單?」有時,炒就係咁簡單。

No comments:

Post a Comment