Thursday, November 30, 2006

魔鬼的抉擇:救經濟?救美元?

噚日,孫柏文應承過大家會分析貨幣政策對銀價嘅影響,不過,噚日港股不論恒指或者H股指數都跌好多百點,所以今日我嘅貨幣政策分析會擴大至講埋港股。

首 先,大家一定要記得主宰各大中央銀行貨幣政策嘅兩大目標。第一個目標,就係維持社會、市場對該貨幣長遠購買力嘅信心;第二目標,就係盡可能令經濟表現有平 穩嘅發展。不過,大眾智慧相信呢兩大目標根本上係對立,中央銀行家每日返工放工,就係喺呢兩個目標當中作出取捨、平衡。

而 因為呢幾年驅動全球經濟嘅花旗國消費者,消費額都因樓市爆煲而下跌。我多就唔講,淨係因為少咗人做二按,攞錢出來消費條數,每年就會少3000億美元。少 3000億有幾多?對花旗國經濟來講,相等於油價由今日嘅60美元一桶,升至120美元一桶。所以,花旗國中央銀行聯儲局,同所有依賴出口去花旗國國家啲 中央銀行,例如日本、祖國,都大力將錢推入銀行體系,大量印刷銀紙。希望可以彌補樓市爆煲嘅經濟表現嘅負面影響,等消費者可以繼續消費。亦因有咁多錢湧出 來,所以好多非花旗國樓市資產,例如原材料、黃金、白銀、股票都上升。

問題就喺度,正當聯儲局大量印刷銀紙,美元購買力就會削弱。今時今日,歐洲中央銀行唔肯好似聯儲局一樣,「瘋狂」印銀紙,所以大家見到量度美元強弱嘅美滙指數US Dollar index(歐元比重佔50%)係咁跌。

聯儲局:美滙指數80點不能穿

原 先由今年中至今,美滙指數都穩步上揚,給空間聯儲局繼續濫發鈔票。點知喺短短幾日之內,市場開始覺得聯儲局如果要彌補樓市爆煲對經濟表現嘅影響,就要印更 多銀紙。有更多銀紙就等如購買力會下跌,所以市場相繼拋售美元、買歐元。大家可能會問:「咁關股市乜事?點解會跌咁多?」股市跌嘅原因唔係市場怕美元跌, 其實愈跌愈好,股市跌係怕美元跌,聯儲局會開始收斂,唔濫發鈔票甚至有大反應將錢抽走。

最關鍵嘅係,美滙指數已經開始逼近自從73年美元同黃金脫鈎以來, 從未跌穿過嘅80點範圍。而因為市場相信,聯儲局覺得如果美滙指數跌穿80點將會引發恐慌性拋售,摧毀全球對美元嘅信心。所以市場亦相信,聯儲局會不惜一 切抽錢走去保衛美元,篤爆樓市也在所不辭。市場就係要聯儲局揀,究竟救經濟?或救美元?就係因為咁,股市就跌。不過,就算大家唔信上述嘅解釋,淡友都會用 來試圖推低股市,因為用最簡單嘅技術分析,恒指升離200日平均線好多,就算下跌到16800點,「牛市」都算未停。大家應該運用衍生工具,去做啲對沖, 以策安全。

No comments:

Post a Comment