Wednesday, December 19, 2007

分清風險與不明朗

差唔多到年尾,相信大家同孫柏文一樣,陸陸續續睇到啲總結07年嘅文章。又適逢噚日喺澳門又有新賭場開幕,今日我想推介一本今年我覺得最有啓發性嘅書。一定要睇。

呢本書,就係上排我去有線電視做Money Cafe成日講嘅《Black Swan黑天鵝》。呢本書簡直就係「Kinder出奇蛋」,睇完有嘢諗、有嘢炒、同有嘢講,聖誕節落吧肯定冇悶場。

點解有新賭場開幕,會令我想重提《Black Swan》?係因為作者Nassim Taleb令我好認真咁將「risk風險」同「uncertainty不明朗因素」分開對待。

佢話,有次出席「如何避開未來大鑊嘢」研討會。出席嘅,由股市炒家到國防軍部都有。主辦單位可能覺得自己有小聰明,所以喺賭場酒店會議廳舉行。到個作者發言時,佢就即時責罵主辦單位。話佢哋根本唔明「風險」同「不明朗因素」嘅分別。亦即時攞「賭場」呢行分析。

佢話,基本上,「辦賭」係當今世上透明度最高嘅行業。例如,一個大有錢佬同一個有上市嘅賭場「肉搏」,跟住贏咗個賭場好多錢,令個賭場要發出盈警。呢個「風險」完全有得計。賭場管理層應該擔心,同準備自己嘅大鑊嘢,唔係呢啲完全有得計嘅「風險」。

國際銀行爆大鑊

大家可能會問:「咁乜嘢先至係要擔心嘅大鑊嘢?」佢話,花旗國有個賭場,裝修時有個工人受傷。工人告賭場,點知賭場贏咗。工人心生不忿,買咗好多炸藥,跟住走去賭場大樓地底停車場,諗住同賭場「一鑊熟」。好彩工作人員發現,先至冇事。呢個就係賭場管理層要擔心嘅「大鑊嘢」。

講咁多為乜?除咗想推介呢本書,大家睇到以上賭場嘅例子,可能會話:「買保險就得啦!」不過,有冇諗過,你係呢個賭場,個工人又成功引爆,你真係買咗保險,不過間保險公司執笠,冇得賠。係咪好恐怖?聽日,我會話你知,點解今時今日啲國際銀行,就係面對咁樣嘅情況。

No comments:

Post a Comment