Thursday, April 10, 2008

甘泉航空死因研究

都唔知係咪互聯網世代,啲嘢發生起嚟,可以好快。例如,幾個禮拜前,投行Bear Stearns可以喺幾日之內由有變冇。噚日,我哋特區都發生同類事故,「廉價航空」甘泉突然宣佈結業。

噚日嘅乘客,上飛機時間公司仲好地地,落機時間嘢冇咗。

今日,孫柏文就幫甘泉航空,做死因研究。

不過,我首先想講畀大家知,我搭過甘泉。原本我一路都想分享搭甘泉嘅經驗,點知都冇機會,直到甘泉玩完嗰日,先至有得寫。其實,作為一名搭客,甘泉真係唔錯。尤其有朋友笑說:「飛甘泉,食嘢唔serve豬扒,係豬扒serve食嘢。」我覺得絕對唔啱,甘泉空姐同國泰嗰啲差唔多。講真,兩間都係香港航空公司,請嘅空姐始終都係港女。

直接死因–融資困難

入正題。甘泉航空,就好似一個又煙又酒又唔做運動嘅人,行行吓街突然心臟病發死亡。又煙又酒又唔做運動,就係引致死亡嘅基本因素,不過嗰一刻嘅直接死因,就係心臟病。

如果要我估,甘泉航空嘅直接死因,就係融資出咗問題。大家要記得,甘泉出世時,全世界都生活喺一個非常大嘅信貸泡沫中。甘泉航空就好似啲銀行一樣,借短期內要還嘅錢。

心諗,還款期到嗰日,咪再借新錢還舊債。

不過甘泉就遇到,呢場就連花旗銀行都難借錢嘅金融風暴。舊債到期冇錢還,就即時死亡。大家可能會問:「如果企業本身健康,又點會借唔到錢?」冇錯,講完直接死因,就要講引致死亡嘅基本因素。

基本死因–成本唔低

其實,low cost carrier概念繙譯成「廉價航空」已經係大錯特錯。應該繙譯成「低成本航空」。

成本點解低?因為航空公司其中一個最大成本,就係飛機折讓成本。飛機 24小時不斷折讓,所以誰能夠令折讓成本有最大效益,成本就會「低」。

即係要飛機每日喺空中嘅時間越長,成本就會越「低」。

咁「低成本航空」嘅成功地方,就是將降落後整理、入油等嘅需時大幅降低。如果每日都要降落、起飛幾次,每次省咗嘅時間加埋就會好厲害。不過,如你係飛長途機,每24小時先降落、起飛一次,就完全冇咗「低成本航空」嘅着數。到時候你只會係收費便宜嘅普通航空公司。

---------------------------

By the way... Prescience from Mr Wan

1 comment:

  1. 惠理<00806.HK>表示,集團及其附屬並非甘泉香港航空的股東,投資方式為可換股債券。惠理指其投資附設某程度上的保障,並相信投資是被受保護的。


    有限公司一旦清盤,可換股債券的權益排第幾?你信唔信有得回水?

    謝清海今次都膠左!

    ReplyDelete