Wednesday, April 23, 2008

做香港馬主?要買Late Foal!

時辰八字對於好多中國人嚟講,非常重要。有啲人甚至信時辰八字已定一生。多唔好講,好多年前有日孫柏文同個妹,從電郵中收到一個時辰八字測命數嘅網址。打入出身時間之後,個網站就話我個妹最適宜做「醫師」,而我就應該會係從事「寫作、投機、詩人」嘅工作。今時今日,我個妹就喺前宗主國做醫生,我就成為一個財經口水佬。時辰八字呢樣嘢,真係唔信唔得。就係以上理由,我見到兩篇文,一睇題目,仲估又係時辰八字作怪。

數據傾斜有原因

第一篇文,就係話歐洲啲足球員,好多時都係喺一年頭幾個月出世。呢個現象喺少年隊更甚,例如英格蘭啲頂尖少年足球員,有一半喺1、2、3月出世。德國就有52個尖子足球員喺頭三個月出世,相比之下得4個喺年尾出世。如果唔係時辰八字,咁又點解?

第二篇文,就係話睇花旗國職業棒球員嘅出生日期,8月出世嘅人數,遠比隨機分報嘅12分之1高。2月至7月出世嘅棒球員,平均只有300幾人,而8月出世嘅有503人,9月至11出世嘅都有平均400人。不過,以上只係計算喺花旗國出世嘅棒球員,喺外國出世,不過喺花旗國搵食嘅棒球員,出世月份就平均散佈喺 12個月中。點解呢?

原來,喺歐洲嘅少年足球聯賽,都係以1月1日做年齡級別嘅分水嶺。所以年頭出世嘅球員,往往被其他隊友成熟得早,啲隊友交波畀佢嘅機會都多啲。令鑽研技術嘅機會多咗。技術鑽研得比人多,自自然然就會好波啲。

去到呢度,相信大家都估到,啲花旗國少年棒球聯賽年齡級別分水嶺,就係定喺8月1日。一個11、12歲嘅球員,大人半年已經着數得多,自然令出賽鑽研技術嘅機會都多咗。所以數據出現傾斜,未必係時辰八字作怪。

其實,任何有日子作年齡級別分水嶺嘅運動,都會出現同一現象。例如,喺賽馬運動中,一匹馬最威水可以贏嘅一場馬,做係打吡derby。而每個區域嘅打吡,都係限制喺某個年齡先至可以跑,多數定喺3歲。如果你係香港馬主,你會買隻幾時出世嘅馬呢?

近分水嶺非着數

如果你答:「越近分水嶺越着數。」咁你就唔熟香港賽馬。因為天氣有別,南北半球馬嘅分水嶺相差半年。香港因為有南北半球馬出賽,所以為公平,馬會將香港打吡參賽年齡定喺4歲。正當全世界買家,都想買近分水嶺出世嘅馬,遲出世嘅late foal,價錢自然就有折讓。所以講值博率,做香港馬主要買Late Foal。

No comments:

Post a Comment