Wednesday, June 06, 2007

唔還錢 吹咩

噚日,孫柏文聽到個由花旗國傳來嘅奇聞。不過,今日同大家分享之前,一齊重溫花旗 國樓市近年嘅「創新財技」。

以前,喺花旗國做按揭非常簡單。一個人想借錢買樓,會去銀行,跟住,銀行計算還款能力。如果銀行決定借錢出去,債仔就買到樓, 跟住每月還款畀銀行。如果債仔斷供,銀行可以收回物業,然後拍賣。當然,如果成個經濟體系出現斷供潮,銀行可能決定同債仔「講數」,因為如果突然間有大量 物業拍賣,會令樓市雪上加霜,斷供潮更嚴重。

不過今時今日,去銀行借錢買樓,銀行就會「計算」還款能力。跟住,銀行就一定會借錢出去,「計算」還款能力只 係想將按揭分類。銀行將按揭分類之後,就會去啲「有錢單位」例如投資銀行、強積金基金、有錢人等等,問有冇人想代債仔一筆過還錢,之後個債仔嘅每月供款, 就唔會再去銀行,而係去呢啲「有錢單位」。

好多時,強積金基金、有錢人等代債仔還錢,其實只係當投資,希望最終債仔供款帶來嘅回報夠高。不過有時,啲投資 銀行代債仔還錢,其實係想將啲債仔嘅供款再分類。跟住,根據還款前後次序,再賣出。

例如,有100個債仔,根據還款能力計算,每年可能有5個債仔會斷供。 投資銀行就會賣出100張收款有前後次序嘅債券,即係如果你張債券排第一,不論100個債仔當中,邊個首先還款,你就會得到供款。排第二嗰張,就會收到第 二個債仔嘅還款,如此類推。如果你手持第95至100張,而真係有5個債仔斷供,你就會冇供款收。通常出現呢個情況嘅時候,手持排第95至100張就可以 收回物業,然後拍賣。

5號仔滙豐都有份

點知,孫柏文聽個奇 聞,就係原來好多手持呢啲排得好後債券嘅人,向法庭申請收樓令嘅時候,會遞交一份叫做affidavits of lost notes。即係向法庭話雖然自己手持呢啲債券,不過因為經咗好多重中間人,啲供款已經分類、再分類,所以不能證實自己係債主。而好多花旗國嘅斷供債仔, 就係話因為呢啲債券持有人,不能證實自己為債主,冇得收樓。啲斷供債仔真係可以大聲高呼一句:「我唔還錢,吹咩!」

我可以肯定,呢啲手持債券嘅人,因為無 法收樓,所以一定會控告出售債券嘅投資銀行,要佢哋回水。5號仔滙豐銀行喺花旗國做好多呢樣業務,雖然大家都知佢手上都有好多呢類型按揭債券,不過真係唔 知道有冇賣過呢啲債券,如果有,真係可能會被要求回水。如果法庭話要回水,到時滙豐喺花旗國樓按嘅炸彈,分分鐘比起大家預期大好多。花旗國啲律師,真係會 好忙!

3 comments:

  1. 孫柏文你好:

    我準備認購晶盈票據-指數掛鈎系列6,該票據是百份百保本,老實說,當看到宣傳文件時,投資者的風險似乎是由美林來承擔,但是當我進一步了解該票據的定價原素時,有人提醒我該票據的保本性質其實來自另一投資工具,即是物業抵押,這可能嗎?我不清楚究竟我要承擔什麼風險:這票據的風險跟次按物業的債券一樣高,即是在任何情況下,其風險甚至比美林所承擔的還要高。你可以向我解釋嗎?

    ReplyDelete
  2. Well... if it claims to be 百份百保本, then it should be no problems.

    The question is where's the catch?

    How come they can guarantee something?

    Is it because they will destroy your returns?

    Have to see the fine prints to figure out further.

    ReplyDelete
  3. 美國的Mortgage deed經常都賣來賣去, 又轉做bond來炒賣, 所以, 照道理推測, HSBC都應該有Mortgage bond. 如果係咁, 好似好大鑊喎!

    近期 5號仔的股價都企得好硬, 唔知呢D不利的因素, 幾時先至反映係股價上呢?

    ReplyDelete