Friday, December 07, 2007

銀主盤隔籬爆大鑊

噚日,孫柏文應承過大家,再插花旗國財長保爾森呢幾日不斷吹風嘅計劃。聽聞,個計劃係希望可救啲做咗「還還吓利息會跳高按揭」adjustable rate mortgage(ARM)嘅業主。即係頭兩年利息超低,兩年之後利息會跳上嘅按揭。因06年係ARM熱潮高峯期,所以08年會係利息跳上高峯期。好多按揭嘅利息跳上,碰上樓市下跌,就會製造負資產斷供潮。好多單位會被債主充公。

董建華又嚟噏嘢


不過,花旗國政府又話唔想「一刀切」,救晒做過呢種按揭嘅業主。如果話要甄別邊個「得救」,邊個冇份,淨係咁都已令計劃冇辦法行得通。

正當我喺網上瀏覽,希望可以搵多啲「拯救負資產」計劃嘅內情。點知,原來花旗國總統會喺噚日我交稿限期之後,發表計劃內容。即係今日篇文未插得保爾森住。不過,噚日正當我諗寫乜好時,喺牆上嘅電視機,突然見到前特首董建華喺中大發言。一睇,百感交集。

以前,特區爆發負資產斷供潮時,亦有好多單位被債主充公,變成冇人住嘅銀主盤。當年,好多斷供被迫遷嘅人,就連搬屋嘅心情都冇。作為鄰舍,分分鐘隔籬個銀主單位嘅雪櫃不單止冇搬走,連雪櫃裏面嘅食物都冇清理。如果遇上個單位被斷電,就會有好多曱甴。

其實,呢種斷供潮爆發嘅「社區問題」,不單止喺人口密度高嘅特區出現。今年夏天,我曾經解釋過喺花旗國,有好多有泳池,不過冇人住嘅銀主盤,喺雨季時爆發蚊患。

保爾森用心良苦

原來,喺冬天一樣有問題。正當大雪紛飛時,好多省市有條例要求業主喺24小時之內將門前行人路嘅積雪鏟走。業主唔鏟走,政府幫你鏟。不過要收錢同罰款。今時今日實在有太多銀主盤,政府鏟都唔夠人。仲要因啲按揭已經被賣出、分、拆再賣出,政府要搵個話得事嘅銀主代表都好難。保爾森想阻止斷供潮發生,唔係淨係為咗啲銀行咁簡單。

1 comment:

  1. 孫先生台鑒,
    素仰先生文章詞鋒銳利,論點精闢,若能賜稿出版,實為廣大讀者之福。
    晚冒昧邀稿, 見字盼先生電郵回覆, 相約詳談。 抱歉因沒先生電郵, 只能於此部落留言。

    ReplyDelete