Sunday, April 13, 2008

為格林斯潘平反

兩年前《金手指》創欄時,分享過一個關於現今花旗國共和黨總統候選人──McCain(麥凱恩)嘅故事。

當時,我話:「2000年花旗國共和黨初選時,曾經有記者問挑戰小布殊嘅麥凱恩(John McCain)對貨幣政策嘅睇法,特別係對格林斯潘工作表現嘅意見,佢話:「格林斯潘做得很好,好到如果局長遭到甚麼不測,我會替他的遺體戴上一副太陽眼鏡,安放在聯儲局辦公室的大班椅上,讓眾人覺得他繼續工作。」

用IMF程式計算

大家係咪好掛住嗰個年代呢?一個身居要職,分分鐘做下屆花旗國總統嘅人,覺得格林斯潘嘅表現,好到就算死咗,副軀體都仲可以為美元帶來穩定。真係long long time ago。

除咗股民鍾意跟風之外,財經口水佬亦都鍾意,所以今時今日就有好多批評格林斯潘嘅文章出現,孫柏文都寫過唔少。就係因為咁,前宗主國《金融時報》撰稿員Martin Wolf最近嘅文章,就令小弟非常有興趣去睇。因為篇文嘅題就係「Why Greenspan does not bear most of the blame」。

基本上,佢話用IMF嘅指標方程式,格林斯潘當年唔覺得樓市有泡沫係啱。佢仲話花旗國樓市升幅,比前宗主國少,算溫和。

大佬呀!你估前宗主國嘅樓唔會跌到一仆一碌咩?只係可能冇日本咁慘。不過,Martin Wolf覺得格林斯潘當時認為樓市冇泡沫係啱,只因佢用IMF嘅方程式。

我以前講過,政府就係戇居居跟住呢啲仲估可以預測未來嘅方程式,作出干預市場、褫奪市民選擇權嘅決定,就會引來Black Swan式嘅禍害。

想做炒家抑或博士


以前講過《Black Swan》一本書當中,講過以下兩個人。

第一個就係投資銀行裏面,盲目相信方程式嘅統計學博士。
第二個就係投資銀行裏面,由「派信仔」做起嘅炒家。

如果你問佢兩個:「有隻銀仔擲毫連續開99鋪『公』,咁第100鋪開『公』嘅機會率又有幾高?」
統計學博士(或特區高官)就會話:「跟據方程式,下次開『公』或『字』嘅機會率都係50%。」不過高級炒家會話:「連續99鋪『公』,咁個銀仔肯定有問題啦!第100鋪肯定都係『公』!」

Martin Wolf就係嗰個統計學博士。咁你想做博士定炒家?

8 comments:

  1. 根據方程式, 99鋪齋開公/字既機會係
    0.5^99 = 0.000000000000000000000000000002
    如果答嗰位仁兄咁都要話第100鋪係0.5, 我無野講.

    柏文兄用比喻解釋概念係好, 如果能夠注意下內容準確性就更加好!

    ReplyDelete
  2. ? theoretically, each toss is an independent event, isn't it?

    ReplyDelete
  3. Hey Bravo...

    Yes, each toss is an independent event.

    BUT

    Because there is something wrong with the coin, so alsways come up one side.

    ReplyDelete
  4. 經驗老手 vs 書呆子?
    格林斯潘 vs 柏南克?

    嘻!

    ReplyDelete
  5. 你講經濟 股市, 有你的見解
    我都有睇下

    你講時事 政治 真係水準低
    1.扎鐵
    2.真正的政治家──李登輝
    3.奧運聖火

    你應該多謝施永青今晚不斷駁倒你...

    ReplyDelete
  6. Pakman, I am so disappointed in your 'torch guard' arguments tonight. Mr. Shih is right to shut you up this time. Sorry mate.

    ReplyDelete
  7. 其實中國唔應該改路線去避開藏獨人士,
    返而要堅持原本路線,
    減少保護火炬傳遞既藍衣使者。

    每一段路都會留番一個中國人去陪伴送火炬,保安既事,就交番俾西方國家去做,
    火炬熄左又好,
    熄左咪點番佢,
    唔好俾人搶走火炬,一步都唔退後,
    一步一步去完成火炬傳送,
    反而會令人感覺到中國人面對困難時既堅忍。

    係一個好好既機會做到曲線愛國教育。

    同時,中國將火炬保安既工作全權交俾當地國家,
    到時真係有人搶到火炬,又或者熄左火炬,到時就係當地保安問題了。
    將中國面對既問題,變成佢地既問題。


    外交部面對火炬被搶的提問時,
    只要講
    「基於尊重奧運精神,
    我們寧選擇保持沉默,
    不讓奧運牽涉政治討論。」
    「我國面對任何事情,
    都會一步步地將火炬傳遞到各地,
    希望令各地方的人民都知道奧運的來臨,
    放下一切分歧,享受奧運。」

    依家講多多都係錯,
    不如一句起兩句止。
    讓中國人成為亞洲型男R~

    (試試想想,如果有一個半個火炬手,俾藏獨分子打傷,
    主動權就唔同左啦。至怕你地真係和平示威!)

    ReplyDelete
  8. hahahahahha

    I am pro torch. I am proud that China is hosting the olympics.

    But I am saddened by those dudes in Blue Track suit. They are the only one that saddens me about this whole thing.

    ReplyDelete