Wednesday, April 23, 2008

反「藍衣衛士」的真正理由

上個禮拜一,施永青先生同我去咗有線做Money Cafe節目嘅嘉賓。講關於傳遞奧運聖火。

喺節目裏面,我同施老闆都同意負責保護奧運聖火嘅「藍衣衛士」,特別喺倫敦同巴黎站嘅表現,只能用「做得唔啱」嚟形容。不過,講到「藍衣衛士」嫌有個傳聖火嘅英國鬼妹跑手,舉聖火唔夠高,鑑粗捉住、推高佢隻手時,我問咗個問題,令施老闆展示激情嘅一面。

問題係,事件發生後,英國傳媒一面倒形容「藍衣衛士」為兇漢。
佢哋啲鬼佬一定會諗,一班中國派去嘅部隊,喺佢哋嘅首都,喺幾百個鏡頭面前,,都可以為得象徵性意義嘅聖火,去推人。
咁如果喺西藏、冇鏡頭,為咗我國領土完整,呢個任何國家最不可侵犯嘅原則,中國政府又會點樣「關門教仔」?文化滅絕?佢哋骨子裏分分鐘相信,中國政府會種族滅絕。

在乎鬼佬感覺

施老闆就係覺得「藍衣衛士」嘅「唔啱動作」,都唔可以咁樣上綱上線。唔可以話有理由相信,中國政府喺西藏進行文化滅絕。呢點孫柏文絕對同意。幾個未見得大場面嘅鄉下仔「藍衣衛士」,丟哂13億人民嘅架,絕對不能證明中國政府喺西藏做緊啲乜。相反我自己相信,中央政府已經大幅補貼西藏居民,只係外間唔知。

不過嗰日,我嘅問題唔係「現實係點」,而係「啲鬼佬有嘅推斷,點算?」

大家可能會話:「清者自清,現實先至最重要。啲鬼佬嘅三流推斷同感覺,who cares?」

初頭,我都覺得啲鬼佬嘅三流推斷,毋須理會。不過唔知點解,骨子裏非常在乎啲鬼佬對我國嘅感覺。經過一個禮拜思考,我卒之領略到點解。

我係最想見到祖國崛起嘅人。問題係要崛起,中國人手裏最多有啲乜?同時又會最需要啲乜?冇錯,我哋有最多嘅就係美元,最需要係原材料。就因為咁,所以我好在乎鬼佬對我國嘅感覺。點解?

小不忍亂大謀

05年中,中海油(883)宣佈以185億美元作價,全面收購花旗國油公司 Unocal。當時作為石油股分析員嘅我,當然日日追住事態發展。最後,花旗國Chevron,只係出171億美元,就成功擊退中海油。結果令我呆咗,永不忘記。

中國人手上1.08美元,購買力居然細過鬼佬手上嘅1美元。

我問自己,點解會咁?原因係喺佢哋心目中我哋形象差。

每次我哋衝擊家樂福、圍堵CNN 嘅Cafferty、支持「藍衣衛士」,中國人手上美元嘅購買力折扣就會增加。為達到祖國崛起,除非有軍力去搶原材料,小不忍則亂大謀。

所以如果你同我一樣反「藍衣衛士」,希望香港傳聖火當日,有好多差佬保護啲「藍衣衛士」to protect them from their own stupidity,不過俾人問點解,你只需答:「Unocal,never again。」

4 comments:

  1. 我不大認同.
    unocal及chevron同是花旗國的公司, 而石油業是國家的重要戰略重地, 不賣給中海油合情合理. 君不見匯豐不能增持交行至超過20巴仙的例子嗎? 無論外國怎樣想在大陸銀行業分一杯羹, 也是不可能的, 這是跟中海油例子是同出一轍的道理.
    再者, 不要忘記, 中國人的確有點自卑感, 認為老外的東西全都比國貨好, 這才是'我好在乎鬼佬對我國感覺'的真正原因.
    這一代全都用老外的品牌貨, 全都湧到外國留學, 全都用'中環語'交談, 這就是人家的soft power. 崇洋, 也真是難怪的.

    ReplyDelete
  2. 「這一代全都用老外的品牌貨, 全都湧到外國留學, 全都用'中環語'交談, 這就是人家的soft power. 崇洋, 也真是難怪的.」

    如果真係教育改革,我會希望大中小學全面無條件既學卷,家長可以拎住學卷俾 d 仔女去外國讀書,唯有見識世界之大,先真正明白世界是平的呢個道理。

    依家香港教育改革,改黎改去都係一池死水,係時候引入競爭,而唔係繼續教師公務員化,做又三十六,唔做又三十六。

    ReplyDelete
  3. Dear "我是中國人",

    If no foreign firms can buy oil firms in America, what about BP?

    If only we can build the same kind of image. Which is not impossible. I mean after all, Madame Chiang Kai Shek did it.

    As for HSBC and BoCom, we say NO ONE can have controlling stake. We do not discriminate.

    Which unlike the US, they say CHINESE oil firms cannot buy controlling stake, but UK/white firms are welcome.

    See the distinction?

    Shuen

    ReplyDelete
  4. hey, pakman,


    thank you for taking your precious time to drop a line to reply to my message. i could see your point and i like your rational discussion.

    yes, chiang reli made it but may i remind u that it was his wife who actually built up the image. as time goes by, nowadays we r just 'chianman' to them. idk if u had heared of a poll showing chinese is on the 3rd place americans diss. well, perhaps we can improve our image in the short run by 'spinning' around foreign reporters whenever there is a press conference.

    ReplyDelete