Monday, August 04, 2008

奉曾淵滄之命講石油

上個禮拜四,曾淵滄教授喺隔籬版佢老人家嘅專欄話:「昨日大市大幅上升,恰好補回前日之所失,一跌一升,全是由美股拉着鼻子走。美股則由油價拉着走,或者再加上個別企業的業績所影響,但主導力量還是油價。有趣的是,《蘋果日報》財經組內有位前全職的分析員,叫金手指,他以前曾擔任過全職石油分析員,老編為甚麼不叫他開個石油專欄?」

孫柏文先澄清老編有叫過我寫,不過我唔識睇油價短線走勢,所以一直冇寫,既然曾前輩有命,我用咗幾日時間不斷反覆深思,得出一個結論,所以今日就講吓石油。

油價短期走勢靠估

首先我一定要強調,短期嘅油價走勢,絕對係靠估。甚至連之前冇耐嘅油價走勢,點解升咗或者跌咗嘅原因,都係估估吓。

例如,之前油價以高速直逼150美元一桶大關,個個都有解釋方法,乜嘢石油庫存、伊朗火箭、大鱷造市等,都有人講。

不過現在過咗一陣之後,先發覺嗰排有個叫SemGroup嘅油管網絡公司,因為之前大量拋空石油,最後被人挾倉、call孖展,所以天價都要買番啲石油。當然,究竟係咪SemGroup最後令油價逼上,我都係估估吓。

如果油價短期冇得估,就只能希望長線可以有路捉。長線價格,當然又係供求決定。今日就專注講需求。

其實,油價喺世界成交桶數冇下降嘅情況之下,都可以節節上升,大家作為人類應該非常安慰。理由係60億人,每日分配8600萬桶石油,用得最冇效率嘅嗰桶石油,都可以帶嚟百幾美元嘅經濟效益(如果你用一桶石油冇百幾美元嘅效益,你就唔會捨得出咁嘅價)。咁價格不斷升,即係用得最冇效率嘅嗰桶石油,都被用得越來越有效率。

政府補貼唔使理效率

以上嘅理論當然可以係錯,價升唔等於效率提升。點解?就係如果政府進行補貼。當用家毋須要面對油價嘅升幅,就唔會提升用油嘅效率。效率低當然唔好,中央政府都知。不過政治上,大家都知補貼有幾好,一貼冇人嘈。

所以怕人嘈時,例如奧運前夕,補貼主導。唔怕人嘈嘅時候,例如奧運完,「閂埋門」後,就會減補貼。結論就係,奧運概念股我就冇,不過「奧運後概念股」就有,減補貼就要買中石化(386)。

4 comments:

  1. 講完油,不如又講下金銀,最近好似跌左好多,仲入唔入得過?

    ReplyDelete
  2. 減補貼就要買中石化(386)。 ???

    減少補貼後, 你覺得386的生產效率會高些. 但如果原油價繼續升, 中國政府又唔比加價. 386一樣無運行?

    ReplyDelete
  3. Monday, July 14, 2008

    求求大家,一定要保護自己,買黃金同白銀。

    ReplyDelete
  4. 中石化要強烈買入....
    內地應將要加成品油...
    超過$10/升仲正..,.
    佢地可以話為環保出力.

    我地現在都日日話:中國加油(價)!!

    咁你有冇講或睇過??你話仲唔加...??

    ReplyDelete