Monday, June 23, 2008

《亞洲華爾街日報》的末路

千禧年嘅一個下午,孫柏文喺花旗國就讀大學嘅宿舍,同一名同學hang out吹水。傾傾吓傾到當年嘅花旗國總統選舉,該名同學突然提到當日嘅《華爾街日報》,有篇文鬧戈爾鬧得好抵死。佢一講,我就記得我未喺信箱攞當日我訂閱嘅《華爾街日報》。所以我就起身諗住落樓攞。

網上新聞更快更多

點知一起身,個朋友就問:「你去邊?」我答:「攞報紙。」佢再問:「有冇搞錯?仲未訂wsj.com咩?」

講真,當年花旗國啲寬頻,仲係好慢。99年試過上 wsj.com,不過因為慢到嘔,所以都係睇報紙版。不過,千禧年嘅嗰個下午,同學走去我嘅電腦開wsj.com,click兩吓就搵到鬧戈爾篇文。跟住同學仲推介一篇講盈科數碼動力嘅文,叫我睇埋。我話嗰晚先睇。之後同學走時,登出wsj.com,我送客兼攞報紙。

點知打開份報紙,冇講盈科篇文。原來,篇文係《亞洲華爾街日報》嘅報紙版先至有,北美報紙版就冇。嗰晚我就訂閱wsj.com,一訂就訂到8年後嘅今日。亦喺嗰日之後,再冇試過出錢買報紙版《華爾街日報》,返到特區都係咁。

其實喺特區,我呢代啱啱30歲或更後生嘅人,已經冇人睇報紙版《亞洲華爾街日報》。就算以前喺股票行,雖然有份報紙版,不過冇同事睇,個個睇網上版。因為惡性循環,越少人買報紙版,報紙版嘅料就越少,令更少人買。所以,報紙版《亞洲華爾街日報》將快上末路。

紙價升報業大難題


不過冇報紙版,唔等於《華爾街日報》喺亞洲玩完,因為wsj.com已經做到報紙有嘅網上有晒,報紙冇嘅網上有埋。今時今日wsj.com喺網上版爆新聞,股價照郁。鬧嘅亞洲政府政策,一樣有咁多人和應。

其實,國際報業現在面對嘅第一個大難題,肯定係紙價。紙價已倍計咁升,一個傳媒機構,真係要將紙用得淋漓盡致,冇收視就要cut。不過,風險就係踏上《亞洲華爾街日報》惡性循環之路。唯一辦法就係搞好個網。不過如果網只係搬報紙嘅嘢上去,紙一cut,連網都綑綁式進入惡性循環。

報業、傳媒真係進入一個非常艱難嘅時期。最後因為版面調動,《金手指》將會從現在開始,喺星期一、三、五同大家見面。

11 comments:

  1. 全知全能的正義VC上帝啊!請你帶領我們,鬥死鬥臭爛果寫手。我們都是無知的羊,讓我們將生命中所有決定,交給全知全能的正義VC上帝,免受爛果魔鬼的引誘。願全知全能的正義VC上帝永遠與我們同在,也與我們的心靈同在,阿門。

    ReplyDelete
  2. 無你日日寫稿,我哋會好寂寞的 ...可否考慮寫番星期一至五?

    ReplyDelete
  3. Pakman,

    不用擔心,你的專欄永遠不out !

    ReplyDelete
  4. 係咪有新job做,所以唔寫咁多日?

    但點都係鐘意星期一至五,日日有得睇你的專欄...;無咗你,今日份蘋果好似無咁好睇。

    ReplyDelete
  5. Pakman,

    唔好玩啦....
    返嚟啦....

    ReplyDelete
  6. its all about paper costs...

    But I will say this.

    A short email to ic@appledaily.com

    telling them you want to see me write everyday.

    And I will be back.

    So start writing kids = )

    ReplyDelete
  7. Support you to write everyday, Pakman !

    ReplyDelete
  8. Will write to Apply Daily to support you

    = )

    ReplyDelete
  9. 其實老孫你嘅風格唔係好適合寫爛果.
    肥佬幫公文袋, 陳皮老太發動造神運動, 你就時不時去唱反調.
    肥佬得把死口吹水, 日日含住民主兩個字響口裡面, 事實點民主法, 老孫你心中有數. 拿, 一係你學陶傑, 李怡呢庭貨色, 係輪唔係都亂吠亂咬, 只要老細高興就 ok.
    一句講晒, 你有料到唔驚冇地方寫. 此處不留爺, 自有留爺處.

    ReplyDelete
  10. Wow...

    I am touched by yopur emails going to appledaily.

    in fact, I was given instruction to tell you all, if you want to write to complain.

    It will be best sent to adnews@appledaily.com

    Once again thx.

    ReplyDelete