Friday, August 01, 2008

黎智英 on 劉吳惠蘭.

For those who thinks I am waaaaaay too tough on 商務及經濟發展局局長 - 劉吳惠蘭...

Here's the piece by my boss Jimmy Lai about her, appeared on the 27th of July 2008.

Here's a link to the piece with a white background



專 欄
事 實 與 偏 見

嘩 , 好 驚 呀 !

「 我 從 冇 諗 過 入 商 界 , 商 界 好 奸 , 商 界 非 常 凶 險 , 為 錢 可 以 你 爭 我 鬥 , 不 擇 手 段 , 當 人 係 賺 錢 機 器 , 無 人 受 到 尊 重 。 」 在 收 音 機 聽 到 咁 言 論 , 我 第 一 個 反 應 是 , 點 解 電 台 俾 個 咁 傻 婆 上 去 講 呀 ! 嘩 , 呢 個 原 來 唔 只 係 傻 婆 咁 簡 單 , 而 係 我 新 上 任 商 務 及 經 濟 發 展 局 局 長 。 , 搵 個 咁 仇 視 商 人 、 以 商 場 是 邪 惡 地 帶 人 去 做 發 展 市 場 的 先 鋒 , 曾 蔭 權 梗 係 傻 , 阿 媽 救 命 啊 !

未 入 過 商 界 , 咁 你 又 點 知 道 商 界 好 奸 , 非 常 凶 險 , 為 錢 可 以 你 爭 我 鬥 ? 你 又 憑 什 麼 體 驗 實 證 , 一 竹 篙 打 一 船 人 釘 死 商 人 不 擇 手 段 , 當 人 係 賺 錢 機 器 , 不 尊 重 別 人 ? 難 道 商 界 都 是 人 渣 ? 我 告 訴 你 , 就 是 今 日 ( 七 月 二 十 三 日 ) , 台 灣 首 富 郭 台 銘 便 在 定 婚 典 禮 中 跟 未 婚 妻 簽 署 保 證 書 , 捐 出 他 的 二 千 億 台 幣 ( 五 百 億 港 幣 ) 的 身 家 的 百 分 之 九 十 做 慈 善 事 業 。 奸 詐 、 當 人 是 賺 錢 機 器 、 不 尊 重 人 的 商 界 培 育 得 出 這 樣 的 人 嗎 ?
我 告 訴 你 , 錢 不 是 大 晒 , 許 多 商 界 中 人 都 是 要 透 過 創 造 事 業 , 體 現 自 己 的 能 力 , 他 們 努 力 工 作 不 純 粹 是 為 了 賺 錢 。 從 郭 台 銘 、 Bill Gates 、 Warren Buffett 等 等 無 數 將 自 己 畢 生 辛 辛 苦 苦 賺 來 的 金 錢 , 捐 獻 出 來 做 善 事 的 富 豪 身 上 可 以 看 得 出 , 你 的 胡 說 八 道 是 如 何 荒 謬 絕 倫 了 。
劉 吳 惠 蘭 , 你 到 底 邊 度 竄 出 來 ? 連 從 延 安 殺 出 來 的 共 產 黨 依 家 都 擁 護 市 場 經 濟 , 靠 商 業 成 果 保 住 只 有 姿 勢 毫 無 實 際 的 共 產 政 權 , 在 靠 自 由 市 場 經 濟 食 胡 的 香 港 , 你 卻 大 聲 疾 呼 商 業 是 邪 惡 力 量 。 我 懷 疑 你 是 幾 十 年 也 沒 有 離 開 過 延 安 的 革 命 先 鋒 , 屈 在 革 命 先 烈 的 屎 塔 內 。 屎 塔 早 已 被 人 遺 忘 了 , 一 天 突 然 給 人 無 意 中 踢 破 , 你 捐 了 出 來 ; 重 見 天 日 , 恍 如 隔 世 , 更 又 陰 差 陽 錯 來 了 香 港 , 但 仍 然 為 階 級 仇 恨 纏 身 , 滿 腔 熱 血 , 誓 要 為 被 壓 迫 剝 削 的 勞 苦 大 眾 報 仇 ; 渴 飲 商 人 血 , 飢 餐 地 主 肉 , 以 大 快 人 心 。

唉 , 你 可 能 只 是 無 知 , 以 為 這 樣 慷 慨 陳 詞 , 大 眾 便 會 覺 得 你 好 偉 大 , 捧 你 為 為 民 請 命 的 偶 像 , 社 會 正 義 的 化 身 和 勞 苦 大 眾 的 救 命 恩 人 。 唉 , 你 以 為 今 日 的 香 港 市 民 還 是 延 安 時 期 住 在 洞 穴 裡 的 貧 農 嗎 ? 你 以 為 國 歌 仍 在 唱 「 起 來 , 不 願 意 做 奴 隸 的 人 們 」 , 我 們 香 港 人 便 是 做 牛 做 馬 的 奴 隸 嗎 ? 請 你 抹 掉 積 了 幾 十 年 的 眼 屎 , 滴 番 幾 滴 「 愛 力 根 」 眼 藥 水 , 張 開 雙 眼 睇 依 家 係 乜 世 界 , 八 婆 !
那 天 你 可 能 心 情 特 別 差 , 莫 非 前 一 晚 你 發 現 個 死 佬 一 件 恤 衫 領 上 有 一 抹 淡 淡 的 口 紅 , 拿 起 件 衫 放 在 鼻 孔 一 嗅 仍 疑 幻 疑 真 , 到 你 挖 清 塞 了 多 年 的 鼻 屎 , 再 貼 近 件 恤 衫 領 一 嗅 , 則 更 是 晴 天 霹 靂 , 一 陣 你 從 未 用 過 的 香 水 味 攻 鼻 而 來 。 更 可 惡 可 怕 可 怒 可 驚 可 怖 的 是 , 那 香 水 味 還 明 顯 地 攙 雜 了 宿 臭 的 汗 味 。
那 一 刻 , 你 不 禁 心 又 驚 、 心 又 怕 , 想 放 聲 尖 叫 , 雙 手 發 抖 、 兩 腳 發 軟 , 臉 上 肌 肉 僵 硬 麻 木 。 不 用 看 也 知 道 那 時 你 臉 如 死 屍 般 蒼 白 , 因 為 你 知 道 , 這 汗 味 是 跟 女 人 痴 纏 鬼 混 留 下 的 痕 跡 。
你 腦 中 不 斷 浮 現 痴 纏 鬼 混 的 情 景 。 你 本 來 不 是 想 像 力 豐 富 的 人 , 可 是 不 知 為 什 麼 , 這 一 刻 你 的 想 像 力 卻 如 狂 潮 般 洶 湧 , 一 幕 幕 性 愛 場 面 歷 歷 在 目 : 女 的 欲 拒 還 迎 香 汗 淋 漓 , 男 的 又 啜 又 錫 上 下 其 手 , 簡 直 是 A 片 的 鏡 頭 。 你 在 想 , 個 死 幾 時 對 我 如 此 猖 狂 過 ? 你 多 渴 望 個 衰 人 是 個 這 樣 粗 獷 獸 性 的 男 人 !
你 越 想 , 心 火 便 越 盛 , 恨 不 得 馬 上 衝 出 房 門 , 向 個 衰 公 大 興 問 罪 之 師 , 可 是 回 心 一 想 , 你 冷 靜 了 下 來 。 你 想 到 自 己 人 老 珠 黃 , 事 情 鬧 翻 了 , 個 衰 公 老 羞 成 怒 , 乘 機 不 要 你 , 投 奔 到 那 女 人 懷 抱 裡 去 , 咁 咪 仲 慘 過 守 生 寡 ? 想 到 這 裡 便 不 敢 輕 舉 妄 動 , 只 好 壓 抑 妒 火 , 含 冤 飲 恨 , 上 床 睡 去 。

但 心 情 受 過 這 樣 的 折 磨 又 怎 還 能 入 睡 ? 你 整 晚 想 那 些 痴 纏 的 鏡 頭 , 想 哭 又 怕 嘈 醒 個 衰 公 , 想 到 那 女 人 好 陶 醉 享 受 的 表 情 , 便 怒 火 中 燒 , 有 個 狠 狠 咬 個 衰 公 一 口 的 衝 動 , 可 是 俾 個 天 做 膽 也 不 敢 , 唯 有 打 掉 門 牙 和 血 吞 , 輾 轉 反 側 眼 光 光 捱 過 一 夜 。
整 晚 未 眠 , 疲 累 不 堪 , 甚 至 動 過 自 殺 的 念 頭 。 上 到 電 台 受 訪 問 , 你 便 什 麼 矜 持 防 範 都 失 守 了 , 將 自 己 的 階 級 仇 恨 原 形 畢 露 於 人 前 。 對 這 種 不 幸 的 女 人 我 寄 予 無 限 的 同 情 ; 懷 這 種 仇 恨 心 態 的 人 出 來 行 , 遲 早 是 要 還 的 。
只 要 他 們 肯 收 斂 一 下 , 我 不 反 對 這 些 人 食 古 不 化 ; 我 也 不 反 對 他 們 對 商 場 存 有 成 見 甚 至 階 級 仇 恨 , 只 消 他 們 以 此 為 個 人 感 受 , 我 不 會 多 管 閒 事 。 說 到 底 香 港 是 個 自 由 地 方 , 每 個 人 都 有 做 婊 子 、 做 契 弟 、 做 八 婆 的 自 由 ; 每 個 人 也 有 仇 恨 那 些 比 自 己 靚 、 比 自 己 聰 明 能 幹 、 比 自 己 活 得 更 好 更 幸 福 的 人 的 自 由 , 更 不 用 說 仇 視 商 人 和 商 界 的 自 由 了 。 可 是 身 為 高 官 而 在 電 台 散 播 仇 恨 , 而 仇 恨 的 目 標 更 又 是 受 她 管 治 的 對 象 , 這 非 但 可 怕 , 更 是 道 德 敗 壞 了 ! 這 是 劉 吳 女 士 的 言 論 令 人 髮 指 的 地 方 。
最 可 惡 的 , 是 她 對 商 場 一 竅 不 通 , 她 描 述 的 商 場 , 全 是 沒 有 真 正 接 觸 過 商 業 運 作 的 作 家 憑 空 構 想 出 來 的 小 說 的 情 節 , 劉 吳 女 士 口 中 的 商 界 跟 現 實 沒 有 半 點 關 係 。 商 場 要 是 真 的 像 她 所 說 兵 不 厭 詐 , 那 麼 誰 還 會 跟 你 做 生 意 ? 市 場 是 個 透 過 合 作 產 生 效 益 的 場 所 ; 要 不 是 互 相 合 作 , 市 場 怎 可 能 創 造 出 現 今 世 界 的 繁 榮 ?

一 個 商 人 如 果 毫 不 尊 重 跟 他 工 作 的 人 , 只 曉 得 視 人 為 機 器 , 那 麼 誰 還 會 願 意 為 他 效 勞 ? 那 些 被 視 為 機 器 , 不 受 尊 重 的 人 不 會 擇 木 而 棲 走 去 別 的 地 方 工 作 嗎 ? 我 們 的 勞 工 市 場 是 個 自 由 市 場 , 而 不 是 個 勞 役 市 場 啊 !
如 果 劉 吳 女 士 說 的 是 撈 偏 門 靠 打 靠 殺 為 生 的 黑 社 會 , 那 麼 她 口 中 的 爾 虞 我 詐 、 視 人 為 機 器 垃 圾 的 行 為 便 庶 幾 近 矣 。 但 那 是 黑 社 會 喲 。 又 或 者 劉 吳 女 士 在 黑 社 會 成 長 , 留 下 了 不 能 磨 滅 的 印 象 , 不 自 覺 地 拿 文 明 法 治 下 的 自 由 市 場 跟 黑 社 會 相 提 並 論 。
不 過 劉 吳 女 士 , 我 可 以 斬 釘 截 鐵 地 跟 你 說 , 你 對 商 場 的 判 斷 大 錯 特 錯 。 只 消 擱 下 成 見 、 仇 恨 , 走 進 任 何 一 家 百 貨 公 司 或 餐 廳 , 感 受 一 下 作 為 顧 客 所 得 到 的 尊 重 和 殷 勤 招 待 , 你 便 理 應 體 會 到 市 場 的 真 諦 是 什 麼 了 。 市 場 是 個 互 相 信 任 、 互 相 尊 重 , 因 而 是 個 互 相 合 作 的 地 方 , 也 是 這 個 原 因 你 才 會 受 到 友 善 、 殷 勤 的 款 待 。 如 果 百 貨 公 司 或 餐 廳 的 員 工 都 不 受 到 尊 重 、 都 是 機 器 , 他 們 會 尊 重 你 、 對 你 友 善 嗎 ?
劉 吳 女 士 , 你 是 不 適 合 、 也 沒 有 資 格 做 商 業 及 經 濟 發 展 局 局 長 的 , 你 還 是 辭 職 吧 。 像 你 這 樣 的 人 也 竟 然 爬 上 這 個 位 置 , 那 不 是 證 明 香 港 官 僚 體 系 已 腐 敗 到 一 個 怎 麼 樣 的 地 步 嗎 ? 又 或 者 你 被 挑 中 坐 這 個 位 置 , 正 正 是 曾 蔭 權 自 鳴 得 意 地 吹 口 哨 的 時 候 , 否 則 以 英 明 的 他 又 怎 會 做 出 這 樣 荒 唐 的 事 ?

18 comments:

  1. Suggest to change the background color of this blog to white as well. It would be way much better for readers' eyes.

    ReplyDelete
  2. 董建華時代, 因為董伯係商界人, 大力從商界找人才加入政府, 點知依家個個都走晒. 曾蔭權係AO仔出身, 所以, 佢都會選擇政府AO出身的人. 一朝天子, 一朝臣. 可能曾特首覺得AO出身嘅都係人才啩...

    高界尖子, 個個千萬年薪, 講效率, 講業績, 競爭力要強, 邊個會頂唔順政府的官僚.

    ReplyDelete
  3. 完全估唔到ar黎生會寫篇咁的文出來

    人身攻擊不在話下,d point都十分之騎呢.劉太冇錯係做咗件蠢事,但佢最錯的唔係講嘢的內容而係以佢的身份係咁的時間地點講嗰番說話.

    "不 過 劉 吳 女 士 , 我 可 以 斬 釘 截 鐵 地 跟 你 說 , 你 對 商 場 的 判 斷 大 錯 特 錯 。 只 消 擱 下 成見 、 仇 恨 , 走 進 任 何 一 家 百 貨 公 司 或 餐 廳 , 感 受 一 下 作 為 顧 客 所 得 到 的 尊 重 和 殷 勤招 待 , 你 便 理 應 體 會 到 市 場 的 真 諦 是 什 麼 了.. . 也 是 這 個 原 因 你 才 會 受 到 友 善 、 殷 勤 的 款 待 。 如 果 百 貨 公 司或 餐 廳 的 員 工 都 不 受 到 尊 重 、 都 是 機 器 , 他 們 會 尊 重 你 、 對 你 友 善 嗎 ?"

    ah!!!咁的例子點諗ga.百貨公司的員工尊重同友善待我,究竟係因為尊重我呢個人本身,定係我的潛在消費能力呢?如果係後者的話,咁仲唔係將人工具化?定係黎生所定義的"尊重",真係窄到只要尊重一個人的"功能性"已經足夠?

    ReplyDelete
  4. 你個blog可否轉轉個低色,
    我認同很多你的觀點, 我也樂意追閱這blog,但我不想累壞我這雙眼.
    黑低白字真的很累.

    ReplyDelete
  5. 國之將亡, 必有妖業.
    唔怪得香港會7月落雹.

    ReplyDelete
  6. just looking at JL's quote alone, i think he over-react.

    of course the business world is cruel, cunny, and dangerous.

    lau-ng's mistake is not in stating this, but in using such comparison with the political circle. JL's retort should simply be, " the political circle could be even more cruel and dangerous!"

    unfortunately, JL made himself an apologist for a rather weak cause.

    ReplyDelete
  7. 黎老闆似乎太過膚淺了....

    凡事不能夠看表面的
    服務業者"尊重"顧客,不是因為他們受到"尊重",而是他們收了薪金去"尊重"你.一切都是看錢份上而已.有錢人把九成身家捐出去做慈善,是因為剩下的一成已經夠花幾輩子,既然花不掉,不如用來為自己建立名聲更有效益.

    商業社會"邪惡"之處在於"講金不講心".所謂"友善殷勤"根本全是裝出來的.如果商家真的"待客以誠",尊重顧客的話,何解PK超市會"油魚充鱈魚"去欺騙顧客?

    所有人都戴著面具,對著不同的人,換不同的臉.正所謂"見人講人話,見鬼講鬼話",為的就是從別人身上得到最大的利益.所謂"以心對人"只是公關用語而已.

    最荒謬的,就是所謂的"互相合作",其實有一個前提,就是"利益一致".如果大家之間有利益衝突的話,再狡詐的事也幹得出.

    至於勞工市場,根本就由僱主控制,所謂"良木"畢竟有限.而且當"良木"發現"朽木"原來一樣可以有"禽棲",而且成本更低的時候,"良木"也會變成"朽木".

    最大的問題是,商業社會講求高度分工,結果個別勞工之間的差異越來越少,"良禽"和"劣禽"也同樣是"禽"了.當同一工種的勞工越趨一致,勞工就像機器的零件一樣,可以隨時替換,自然也不需要怎樣"尊重"他們.而這也是所謂"當人係賺錢機器"的由來.

    ReplyDelete
  8. 認同飛蚊導彈同lindalinda 所言。

    另外想補充一下,何謂自由的勞工市場?每月三四千人工的清潔工、保安就生活在這個「自由市場」中。如不是生活迫人,他們真的會接受嗎?他們真的受到尊重嗎?

    沒有經濟自由,他們才被迫做著缺乏「尊嚴」的工作。這是自由的勞工市場,而「不是個勞役市場」嗎?

    ReplyDelete
  9. 張肥佬這句 " 像 你 這 樣 的 人 也 竟 然 爬 上 這 個 位 置 , 那 不 是 證 明 香 港 官 僚 體 系 已 腐 敗 到 一 個 怎 麼 樣 的 地 步 嗎 ? 改成 "像你這樣的人竟然做上傳媒時業, 那不證明香港傳媒業已腐敗到一個怎麼樣的地步嗎 ?"

    ReplyDelete
  10. 不過上面個米高梁又真係幾廢話. 有無尊嚴係睇你自己, 唔係睇薪水. 叫你去拍四仔, 賣丸仔, 賺多多錢都無尊嚴啦. 香港好多人好似你咁膚淺, 將人工薪金同尊嚴掛鉤.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. 上面個anonymous 明唔明我個point,係勞工「被迫」做「佢哋根本唔會想做」嘅工作,所以現在的市場係「勞役市場」,所以他們失去了「尊嚴」。

    重點係「被迫」而非「收入多少」。

    get it?

    ReplyDelete
  13. 咩叫被迫做 ? 除非你含著金鎖匙出世唔做都大把錢用, 否則就算你讀完醫科, 法律專業出黎何嘗唔係被迫去做醫生, 律師 ?
    唔做醫生就去賣藥, 教書, 咁都可以話係被迫去做醫生啦.
    自己無其他技能就只能去挑選為數有限的低門檻工作,看更清潔一類, 咁同尊嚴有咩關係 ? 哦, 自己乜都唔識做, 又要學人專業技能工作咁搵咁多薪水, 搵唔到就賴人迫你去接受低薪工作,又話低薪無尊嚴, 乜都你講晒啦.你又唔諗下人地高薪工作要花幾多精神時間去接受專業知識訓練, 人地 sell專業知識技能,你看更清潔 sell 時間同體力勞動, 賺得錢少就怨天尤人.

    ReplyDelete
  14. 嘩,乜依家d後生咁唔捱得架,自己唔生性唔肯捱, 就話人唔尊重自己, 就話人迫你番工,讓你過世好唔好?

    最難頂係呢句,(有錢人把九成身家捐出去做慈善,是因為剩下的一成已經夠花幾輩子,既然花不掉,不如用來為自己建立名聲更有效益.)

    後生仔,呢個世界唔係個個人都好似你咁功利架,你識唔識尊重人架, 淨係當識賺錢既人係機器

    唔知呢位後生仔到老左用唔哂d錢會唔會學d有錢佬咁捐番一樣咁多比例呢?

    ReplyDelete
  15. 問題係喺「自由市場」,個人/份工的「價值」/「尊嚴」係由個市場嚟決定。

    咩叫做專業技能?咪就係喺「自由市場」上被認為有「價值」的技能。好多人運動員、作家都專業,唔見佢哋可以三餐無憂?

    「醫科, 法律專業出黎何嘗唔係被迫去做醫生, 律師 ?」不如你話我知,那一行的「專業人士」,係因為生活迫人、要養家,而要做十幾個鐘的厭惡性工作?

    ReplyDelete
  16. 米高哥仔, 你愈講愈語無倫次.你根本唔識咩叫自由市場,你亦都唔識咩叫尊嚴,同你講都嘥氣.
    那一行的「專業人士要做厭惡性工作 ? 殯儀館化妝師, 法醫官專業啦, 唔通你想做就有得你做 ? 夠厭惡性啦,佢地唔係為養家而工作為興趣呀可 ?

    ReplyDelete
  17. wow...

    lovely!

    good fights guys.

    I love it when anon and Michael Leung spar.

    Keep up the comments!

    ReplyDelete
  18. i love 黎智英
    劉吳惠蘭 eat SHXT la.

    to micheal leung:
    low income is not equal to no 「尊嚴」。
    無人迫佢地做工架, 佢地自己揀架.
    運動員、作家都專業,唔見佢哋可以三餐無憂?唔係人人既滿足感都完全來自錢架.

    你係咪認為全世界人返工都係被迫?定係你自己only...?

    ReplyDelete